شناسهٔ خبر: 50404736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفر زیاد النخاله به مصر پس از پیروزی‌های اخیر فلسطینیان در کرانه باختری

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی امروز به دعوت رسمی از مصر بازدید و با رئیس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع المیادین امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، با دعوت رسمی مصر به قاهره، پایتخت این کشور سفر می‌کند تا با مقامات مصری دیدار کند.

به نقل از این منبع النخاله با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار خواهد داشت.

منابع المیادین خاطرنشان کردند که دعوت مصری‌ها از النخاله در سایه‌ی پیروزی زندانیان و درگیری‌هایی که در زندان‌های اشغالگران و کرانه باختری شاهد بودیم، صورت گرفته است.

انتظار می‌رود در این سفر مسائل گوناگونی از جمله وضعیت غزه، مسائل زندانیان و بازداشت‌شدگان در اعتصاب غذا، تشدید تجاوزات در قدس اشغالی و کرانه باختری و همچنین پرونده داخلی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در همین رابطه، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: «پایان دادن به محاصره غزه لطف و باج گیری سیاسی نیست و باید مورد مذاکره قرار بگیرد.»

وی در بیست و ششمین سالگرد شهادت فتحی الشقاقی تاکید کرد: «بازسازی زیرساخت‌ها که در اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ویران شدند، بر عهده همه کشور‌هایی است که حامی این تجاوزگران بودند و روابط خود را عادی سازی کرده اند.»

همچنین قابل ذکر است که در اوایل ماه جاری مذاکراتی بین رهبران حماس و مقامات مصری در قاهره انجام شد.

اخیراً رسانه‌های عربی و غربی از وجود مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی در مورد معامله اسرا برای هر دو طرف در ازای بازسازی غزه خبر داده اند، اما این مذاکرات تا امروز به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما