شناسهٔ خبر: 50404441 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس حوزه هنری کشور:

راه‌اندازی دفاتر سینمایی حوزه هنری در استان‌ها/حوزه هنری بستر رشد هنر انقلاب باشد

ایسنا

رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد در سازمان سینمایی سوره حوزه هنری گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز علاوه بر استعدادهای حوزه فیلم ایجاد دفاتر فیلم‌سازی در حوزه‌های هنری استان‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی دادمان شامگاه سه‌شنبه،   در نشست با فعالان فرهنگی لرستان که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری باید بستر رشد هنر انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه کار مسئولان حوزه هنری این است که حوزه باید بتواند بستر رشد هنر انقلاب باشد، ادامه داد: فضای پیشرفت هنر انقلاب جایی است که در آن ایده‌ها و و آدم‌ها با هم رشد می‌کنند.

دادمان با اشاره به حمایت حوزه هنری از افراد صاحب هنری که ایده‌های خاص دارند و ایده‌های آنان برخی خلاءها در حوزه فرهنگ را پُر می‌کنند، ادامه داد: لزومی ندارد این افراد وابستگی اداری داشته باشند بلکه حوزه هنری باید زمینه رشد ایده هنری و خلاقیت آنان را فراهم کند.

رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه تلاش ما بر بازمعماری حوزه هنری است و زمینه برخی از دغدغه‌هایی که مطرح شد، فراهم شده است، افزود: در حوزه فیلم‌سازی در سازمان سینمایی سوره، مرکز رشدی طراحی شده که و در شرف تاسیس است.

وی در خصوص مرکز رشد سازمان سینمایی سوره، گفت: کار این مرکز ناظر به کل کشور است به طوری‌که با اعلام فراخوان‌ها و پروژه‌ها، استعدادهای جوان و پیشکسوتان این عرصه را شناسایی و در نهایت به‌دنبال این است که دفاتر فیلم‌سازی در مراکز استان‌ها تاسیس شود تا این دفاتر بتوانند در سطح کشور مطرح شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظر شما