شناسهٔ خبر: 50404081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده مجلس:

مرزنشینان نقش مهمی در توسعه روابط دارند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: مرزنشینان با تعامل و تحکیم روابط خود با کشورهای همسایه نقش مهمی در توسعه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه  گفت: وجود کشور‌های همسایه را با مشترکات فراوان فرصت بی نظیری برای رشد پایدار است.

وی افزود: مرزنشینان خود این موقعیت را مغتنم می‌دانند و از سالیان درازی ارتباطات خود را با هم مرز‌های خود دارند لیکن با ایجاد قوانین و مرزداری سطح روابط و نوع تعامل در دهکده جهانی به شیوه دیگری انجام می‌شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، گفت: ارتباطات و تعاملات در راستای اهداف دولت‌ها و در واقع کمک به رشد و بالندگی کشور‌ها می‌باشد، باید گفت مرزنشینان نقش بسزایی در زمینه سازی فعالیت با یافتن نقاط مشترک فرهنگی، قومیتی و تاریخی بین همسایگان دارند.

نجف زاده با تشریح ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن معادن فراوان، آب و هوای مناسب کشاورزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاریخی، منطقه مساعدی از هر نظر برای گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری با جذب سرمایه گزار می‌باشد.

وی بیان کرد: شهرستان خوی دارای نقش برجسته به مانند نگینی درخشان در ایجاد تعامل بین شهر‌های مرزی است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روابط بین الملل قوانین خاص خود را در تعامل بین کشور‌ها و مرزنشینان دارد که باید متخصصین امر بر این قوانین کاملا مسلط باشند که شهرستان خوی نیز از این قانون مستثنی نیست و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه روابط خود با شهر‌های مرزی کشور‌های همسایه در تسریع پیشرفت پایدار دارد.

وی تاکید کرد: نیاز است مسولین شهری این مهم را دریافت و هر چه زودتر آغازگر تعامل بیشتر باشند.

انتهای پیام/

نظر شما