به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری که صبح امروز (۴ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز بر ۳ مبحث کاهش آلودگی هوا، ترافیک و شرایط ترافیکی ۶ ماه دوم سال و تصادفات صحبت خواهیم کرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سالانه در شهر تهران، ۴ هزار نفر جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست میدهند.
وی با بیان اینکه عملکرد سازمانها در اجرای قانون هوای پاک روز گذشته در جلسهای با اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس شورای بررسی شد؛ گفت: قانون هوای پاک نیاز به بازنگری دارد، بخش عمده آلودگی هوا مریوط به حمل و نقل عمومی هست که در شهر تهران وضعیت فرسوده و ناکارآمدی دارند.
حمیدی بیان کرد: هر موتور سیکلت ۳ برابر وسایل نقلیه دیگر آلودگی تولید میکند و بحث کیفیت ساخت و... آنها باید مورد بررسی قرار گیرد. برنامه و عزم جدی میخواهد تا بتوان این ۳ میلیون موتور سیکلت را به موتورهای برقی تبدیل کرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ساخت و سازهای موجود در سطح شهر نیز میتواند تأثیرگذار باشد و پلیس باید مکانیزمهای مختلفی را در اختیار داشته باشد تا بتواند معاینه فنی این ۸ میلیون وسیله نقلیه موجود در سطح شهر را کنترل کند.
وی گفت: داریم به شرایط قبل از کرونا برمیگردیم و واکسیناسیون و جریان ترافیکی ما در حال حاضر پرحجم است، ما ۳۷ درصد افزایش تردد خودروهای شخصی را در شبکه معابر خود نسبت به شرایط قبل از کرونا شاهد هستیم و کاهش ۳۳ درصدی استفاده از حمل و نقل عمومی را نیز داریم.
حمیدی بیان کرد: در دوران قبل از کرونا، نزدیک به ۳ میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده میکردند و در حال حاضر این عدد به یک میلیون نفر رسیده است، به دلیل محدودیت شبانه کرونایی که از ۱۰ شب تا ۳ صبح اعمال میشود، ترافیک را در برخی از ساعات داریم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح ترافیک باید به شرایط قبل از کرونا برگردد، افزود: پیشنهادات خود را در این زمینه به ستاد استانی کرونا ارائه دادهایم.
وی گفت: تصادفات در شهر تهران در ۲ سال اخیر روند کاهشی داشته و در ۶ ماه اول سال، ۲۹۵ نفر جان خود را از دست دادهاند و ۱۰۸ نفر از این تعداد جانباختگان عابر پیاده بودهاند و ۱۲۶ نفر از موتور سیکلتسواران نیز در ۶ ماه اخیر جان خود را از دست دادهاند.
حمیدی بیان کرد: سهم موتور سیکلت سواران در آمار تصادفات موتورسیکلت، ۳ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح موتوریار افزود: ۱۱۰ هزار موتور سیکلت سوار آموزش میدانی دیدهاند و به موتور سیکلت سواران متخلف، تذکر دادهاند و وسیله نقلیه هیچکدام از این افراد، به پارکینگ منتقل نشده است.
وی گفت: پلیس مبتنی بر قانون و... تصمیم میگیرد و از پیشنهادات افراد مختلف برای ایجاد نظم و انضباط ترافیکی مناسب استقبال خواهیم کرد.
حمیدی بیان کرد: در حوزه طرح موتوریار، خود موتورسیکلت سواران راضی هستند و اجرای این طرح باعث اصلاح رفتار آنها شده است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ما در طرح موتوریار به دنبال رفع کاستیها هستیم افزود: در موتور سیکلتهای توقیف شده، موتورسیکلت سرقتی، فرسوده و... داشتهایم و فرد سارق را رها نخواهیم کرد.
وی گفت: ما روزانه به صورت میانگین ۲ هزار تصادف را در سطح شهر تهران داریم و آمار تصادفات ما کاهشی است و باید به صورت جمعی کاری کنیم آمار تصادفات بسیار کمتر شود.
حمیدی بیان کرد: عدم توجه به جلو ۴۴ درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۲۳ درصد در تصادفات ما نقش داشته است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در برخی مناطق تهران، معابر به پارکینگ تبدیل شده است. باتوجه به آلودگی هوا، نباید خودروهای دیزلی شماره گذاری شوند.
وی گفت: هر خودرویی که معاینه فنی داشته باشد، میتواند در سطح شهر تردد کند. بیشترین تصادفات ما در بزرگراههایی مثل آزادگان و امام علی(ع) و در ساعات پایانی شب رخ داده است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سرباز ما بعد از پایان شیفت، زمانی که میبیند کودکی کمک نیاز دارد، به او کمک میکند و شاهد بودهایم جیره غذایی خود را به کودکان کار دادهاند.
وی گفت: ما در ۶ ماه اول سال، شرایط ترافیکی مناسبی داشتیم و مناسبتهای مختلف میتواند در جریان ترافیک تاثیر گذار باشد و روزهای پایانی هفته در محدوده بهشت زهرا بار ترافیکی پر حجمی وجود دارد.
حمیدی بیان کرد: اگر منع تردد شبانه برداشته شود، در ساعات پایانی طرح ترافیک کاهش پیدا میکند.
انتهای پیام/۴۱۷۲/
نظر شما