شناسهٔ خبر: 50369084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

وظیفه امروز امت اسلامی امتداد مسیر رسول اکرم(ص) درحاکمیت جهان است

کرمانشاه- مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: وظیفه امروز امت اسلامی امتداد ماموریت رسول الله(ص) درحاکمیت جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی سیفایی ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعت شهرستان روانسر که به مناسبت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات برجسته پیامبر اکرم (ص) در روزهای نخست دعوت به اسلام بیان کردن جایگاه انسان و مساوی بودن آنها است و همچنین بیان کردند که سفید و سیاه پوست بودن و مرد و زن در برابر خداوند متعال با یکدیگر برابر هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) همواره مسلمانان را به اخوت و برادری و مهربانی با نسبت به یکدیگر و پرهیز اختلاف و تفرقه دعوت می‌کردند و مسجد را محلی برای اجتماع مسلمانان قرار دادند و بر تقویت آن تاکید داشتند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: اختلافات بین مذاهب اسلامی بسیار اندک اما اشتراکات فراوان است و باید آیه قرآن کریم که می‌فرماید وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا در دستور کار مسلمانان قرار گیرد.

سیفایی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه، استانی تقریبی بوده که مذاهب اسلامی مختلفی در آن بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند و این مهم باید حفظ و تقویت شود اما گاهی به دلیل تفرقه افکنی دشمنان اسلام ممکن است مشکلاتی به وجود آید که خوشبختانه با هوشیاری علمای شیعه و اهل سنت نقشه دشمنان خنثی شده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با علمای اهل سنت و شیعه بیان کردند وحدت اسلامی امر تاکتیکی نیست و بلکه وحدت، برادری و اخوت میان مسلمانان برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: وظیفه امروز امت اسلامی امتداد مأموریت رسول الله (ص) در حاکمیت حق بر عالم است و علما و روحانیون از تلاشگران عرصه وحدت محسوب می‌شوند و باید تمام همت خود را در این راستا به کار گیرند.

سیفایی اضافه کرد: دشمنان اسلام با استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی در تلاش هستند که آتش تفرقه را در سرزمین‌های اسلامی روشن کنند اما این نقشه آنان با تدابیر رهبر معظم انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در منطقه به شکست انجامید و وظیفه روحانیون شیعه و سنی روشنگری در مورد نقشه دشمنان است.

وی تصریح کرد: تحقق اهداف دینی و فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در راستای وحدت اسلامی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است و باید از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را برد.

نظر شما