شناسهٔ خبر: 50347267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستورات کرونایی استاندار هرمزگان/ ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای تشویق به واکسن بکارگیری شود

استاندار هرمزگان گفت: کاهش میزان فوت بر اثر کرونا در استان هرمزگان، نشان از موثر بودن واکسیناسیون دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش میزان واکسیناسیون و تسریع در تکمیل این روند استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا، بر الزامی بودن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در استان و اینکه شهر بندرعباس و جزایر قشم و کیش، از مقاصد اصلی مسافرت و گردشگری هستند و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، با افزایش حضور افراد در مراکز آموزشی و اماکن گردشگری استان مواجه هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشدید کنترل و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای سرپوشیده، بازارها و مراکز خرید، ادامه داد: در روزهای تعطیل باید این تدابیر نظارتی افزایش یابد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان هرمزگان با استقبال کمتر از واکسیناسیون مواجه هستیم، افزود: فرمانداران با استفاده از راهکارهای مناسب و به کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و بزرگان و معتمدین هر شهرستان و مناطق مختلف، در راستای رشد واکسیناسیون تلاش کنند.

وی همچنین خواستار تدوین طرح و برنامه جامع افزایش واکسیناسیون در استان هرمزگان با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و الزامات قانونی و به کارگیری همه توانمندی ها در این زمینه شد و گفت: کاهش میزان فوت بر اثر کرونا در استان هرمزگان، نشان از موثر بودن واکسیناسیون دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش میزان واکسیناسیون و تسریع در تکمیل این روند استفاده شود.

دوستی تصریح کرد: تکمیل واکسیناسیون برای انجام فعالیت‌های مشاغل مختلف ضروری است و همه تلاش کنند تا واکسیناسیون در استان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون شاغلان اصناف و خدمات عمومی در هرمزگان با جدیت بیشتر پیگیری شود و از همه فعالان اصناف می‌خواهیم در این خصوص سریعا اقدام کنند.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما