شناسهٔ خبر: 50334418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بروز سردرد‌های میگرنی در بانوان سه برابر مردان

خبرگزاری صداوسیما

سردرد های میگرنی یکی از شایعترین انواع سردرد محسوب می شود که این بیماری در بانوان حدود سه برابر مردان بروز می کند.

صاحب‌خبر -

بروز سردرد‌های میگرنی در بانوان سه برابر مردانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان؛ متخصص مغز و اعصاب واستاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سن شروع درگیری این بیماری را در مبتلایان سن مدرسه دانست و گفت: درحالیکه در رده های سنی کودکان و یا سنین بالاتر هم ممکن است این بیماری بروز کند که در این رده‌های سنی علل دیگر سردرد بایستی رد شود.
وحید شایگان نژاد ، ۹۰ درصد عامل ابتلای افراد به میگرن را ژنتیکی بیان کرد و افزود: البته عوامل محیطی متعددی می‌تواند باعث ایجاد و تشدید سردرد‌های میگرن در افراد شود.
وی گفت: روش زندگی پر استرس، آلودگی هوا، رژیم‌های غذایی با استفاده مواد نگهدارنده ازجمله غذا‌های آماده، کم خوابی، محرک‌های حسی شدید همچون بوها، نورشدید (آفتاب، ...)، صدا‌های بلند و زندگی بدون فعالیت فیزیکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد سردرد‌های میگرنی است.
وحید شایگان نژاد متخصص مغز و اعصاب در اصفهان افزود: برای پی بردن به بیماری میگرن در افراد تصویربرداری مغز طبیعی است و در درمان هم نیاز به پرهیز از عوامل زمینه ساز محیطی، در برخی موارد به علت شدت و تواتر بالای سردرد نیاز به شروع درمان پیشگیرانه سردرد زیرنظر متخصص بمدت چندین ماه است.

نظر شما