شناسهٔ خبر: 50330935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

معاون پژوهشی مؤسسه بکمن آمریکا مطرح کرد:

نقش مهم انگیزه در دستاوردهای علمی و تحقیقاتی

اخوان تفتی گفت: خودباوری و اعتماد به نفس و البته تلاش مستمر، از عوامل موفقیت در هر مسیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری نشست‌های نخبگانی و تخصصی، «نشست هم‌اندیشی جهان علوم در 2030» با حضور هاشم اخوان تفتی؛ دانشمند و شیمی‌دان مطرح ایرانی مقیم آمریکا و جمعی از سرآمدان، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان، به همت بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.

در این نشست، هاشم اخوان تفتی؛ دانشمند و شیمی‌دان مطرح ایرانی مقیم آمریکا با اشاره به نقش مهم انگیزه در دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، گفت: خودباوری و اعتماد به نفس و البته تلاش مستمر، از عوامل موفقیت در هر مسیری است.

وی با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به جامعه، به تشریح برخی از عوامل موفقیت و شکست در پیشبرد ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین پرداخت و افزود: فرد باید در مسیر تحقیقاتی خود، هدفمند باشد و هر روز بداند که در هر حوزه‌ای، مثلاً اختراع و پتنت مفید و کاربردی چه اقداماتی را باید انجام دهد.

لازم به ذکر است، هاشم اخوان تفتی؛ معاون پژوهشی مؤسسه بکمن و استاد تشخیص مولکولی و ایمنو اسی متعلق به گروه تجاری در ساتفیلد میشیگان است. وی همچنین به عنوان مدیر، یک تیم از محققیان در زمینه نوآوری تکنولوژی‌های تشخیصی برای مقاصد بالینی و آزمایشگاه‌های بیولوژی را اداره می‌کند و علاوه بر آن، بیش از ۷۰ پتنت در امریکا و بیش از ۱۰۰ پتنت بین‌المللی به ثبت رسانده که عمدتاً در زمینه تشخیص پزشکی کاربرد دارد.

نظر شما