شناسهٔ خبر: 50320007 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یکه تازی سامسونگ در تولید حافظه فلش NAND در جهان

رقابت شرکت‌ های تولید کننده حافظه فلش NAND وارد فاز جدیدی شده، اما سامسونگ همچنان مقام اول این بازار را در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از sammobile، سامسونگ همچنان به عنوان بزرگترین تولید کننده حافظه فلش NAND در جهان شناخته می‌شود و با چالش خاصی در این زمینه مواجه نشده است. در حالی که ادغام دو رقیب بزرگ آن یعنی شرکت‌های کیوکسیای ژاپنی و وسترن دیجیتال مستقر در کالیفرنیا در تابستان امسال تمام شده به نظر می‌رسید، اما براساس آمار‌ها به نظر می‌رسد که تجمیع مذکور در حال فروپاشی است که این می‌تواند برای سامسونگ یک خبر خوشحال کننده باشد. منابع نزدیک به دو شرکت مدعی هستند مذاکرات مدتی است که به بن بست خورده است. دلایلی از جمله اختلاف نظر‌های مربوط به ارزش گذاری و نگرانی‌های مربوط به تایید مقررات، باعث توقف مذاکرات شده و احتمال می‌رود که این پایان تلاش طولانی مدت خرید Kioxia باشد.

بزرگترین تولید کننده NAND

سهم شرکت ها از بازار حافظه فلش NAND

حتی در صورت مثبت شدن نتایج مذاکره و ترکیب دو شرکت Kioxia و WD باز هم آنها نمی‌توانند به همین زودی از سامسونگ پیشی بگیرند. طبق آمار Statista، سامسونگ در حال حاضر بیش از یک سوم بازار حافظه فلش NAND جهان را با سهم ۳۴ درصدی در اختیار دارد. در همین حال، داده‌های صنعت برای سه ماهه دوم سال سهام برند‌های Kioxia و Western Digital را به ترتیب ۱۸.۳ و ۱۴.۷ درصد اعلام کرده است.

حافظه فلش NAND

فارغ از مباحث لجستیکی ترکیب بخش فروش و تحقیق و توسعه این دو شرکت مطمئناً به آنها اجازه می‌دهد تا سلطه سامسونگ در بازار را به چالش بکشند. البته اینطور نیست که سامسونگ از این موضوع بی اطلاع بوده و کاری نکند در حالی که بزرگترین رقبایش در حال برنامه ریزی هستند. غول کره‌ای تمام تلاش خود را برای حفظ قدرتش در زمینه NAND از طریق سرمایه گذاری‌های بزرگ در لجستیک و تحقیق و توسعه انجام داده است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما