شناسهٔ خبر: 50314062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطبه دوم نماز جمعه تهران؛

منابع ملی باید از حلقوم مفسدان بیرون کشیده شود

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه دوم، خنثی سازی توطئه‌های دشمن از سوی نیرو‌های مسلح، افزایش توان بازدارندگی و نیز برگزاری رزمایش‌های داخلی و بیرونی را از توفیقات کشور در ماه‌های اخیر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری همچنین شکل گیری یک مجلس انقلابی با یک رئیس جهادی، حضور حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در راس قوه قضائیه و ادامه رویکرد تحولی و انقلابی در این قوه با قوت و شدت و تشکیل دولت مردمی و انقلابی را از دیگر توفیقات ملت ایران در این مدت ذکر کرد.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: در این دو ماه امید‌های فراوانی را دولت جدید برانگیخته و توفیقات زیادی نیز در بخش‌هایی مانند مهار جریان کرونا با تأمین واکسیناسیون عمومی داشته است.
وی همچنین حضور شهردار انقلابی جدید را در این منصب به فال نیک گرفت و از انتصاب رئیس جدید رسانه ملی نیز به نیکی یاد کرد و ابراز امیدواری نمود: این عزیزان در خدمت به مردم و نظام موفق باشند.
خطیب نماز جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم، جریان حضور مردمی سران قوا و بدنه سه قوه را بسیار پسندیده و اقدام بسیار خوب و موافق موازین حکمت، سیره نبوی و علوی در مدیریت و نیز مورد تاکید امامین انقلاب و خواست عمومی مردم دانست.
وی این حضور را روحیه بخش و محبت آفرین توصیف کرد و گفت: این روحیه مردم را همراه می‌کند و موجب نزدیک شدن ستاد و صف می‌شود و حضور مسئولان در بین مردم برای خود آن‌ها نیز که محبت را دریافت می‌کنند روحیه بخش است.
خطیب نماز جمعه موقت تهران افزود: وجود فاصله و شکاف بین مسئولان و مردم به هر بهانه‌ای که باشد خواست شیاطین است و باید با آن مقابله کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: مردم باید همیشه مسئولان را از خود بدانند و حضور مردمی بی تکلف مخصوصاً سرزده با هزینه کم بسیار مورد پسند است.
وی ادامه داد: آرزو داریم مسئولان قوا فرصت حضور در نماز‌های جمعه را غنیمت بشمارند.
امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر این که فضای اداری ما نیازمند یک تحول است، گفت: این فضا همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید هم در کارآمد سازی و هم مهربان سازی متحول شود و حفظ عزت و کرامت مراجعان باید مد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: رویکرد عدالت خواهی و فساد ستیزی که هم اکنون در دولت، مجلس و قوه قضائیه وجود دارد یک فرصت طلایی و فوق العاده مغتنم برای پیگیری یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های نظام اسلامی و یکی از اصلی‌ترین فلسفه‌های تأسیس جمهوری اسلامی است.
وی گفت: مسئولان با قوت این هدف بزرگ را دنبال می‌کنند و ما این حرکت را قدر می‌دانیم و آن‌ها نیز خودشان قدردان هستند.
خطیب نماز جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئولان این عیبی را که در جامعه ما در موضوع عدالت وجود دارد با همت جمعی خود مرتفع کنند و این اشکالی که در بروز مظاهر فساد در گوشه و کنار جامعه ما وجود دارد به شدت با آن مبارزه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری همچنین خواستار تدبیر دولت برای مبارزه با فساد از منشأ فساد و نیز اقدامات مجلس برای اصلاح قوانین ضعیف و ناقصی شد که باعث بوجود آمدن زنجیره فساد در کشور می‌شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: عده‌ای با تکیه بر همین قوانین این گونه فساد‌ها را انجام می‌دهند.
وی افزود: از مجلس تا دولت که بسیاری از رویه‌ها و بخشنامه‌ها و شیوه‌ها در آنجا منشأ این فساد‌ها و بی عدالتی‌ها در جامعه است، توقع داریم که مراقبت‌ها صورت گیرد و فرآیند‌ها را اصلاح کنند و با قوت در این میدان باشند.
خطیب نماز جمعه موقت تهران افزود: قوه قضائیه هم محکم و استوار همچنان که وارد شده است، با مفسدان با قوت و البته عادلانه و با رعایت کامل موازین مقابله کند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: کمر مفسدان باید بشکند و دستشان باید قطع شود و کسانی که به اموال عمومی تجاوز کرده اند و بیت المال را آسیب رساندند باید رهگیری شوند و نباید آسایش داشته باشند و باید از حلقوم آنان منابع ملی بیرون کشیده شود.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه این خطبه گفت: وحدت قوا کار را پیش خواهد برد به ویژه در هدف گذاری‌ها و پیگیری فوریت‌ها و شکستن شاخ غول بی شاخ و دم گرانی که وسط زندگی مردم در حال عربده کشی است.
وی افزود: امیدواریم مسئولان گرانی را مهار کنند و شاخش را بشکنند و موفق شوند در کمک به زیست عمومی.
خطیب جمعه موقت تهران گفت: البته امید‌ها فراوان است و مردم نیز صبورند و شرایط را درک می‌کنند و کمک خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: ما در نمازجمعه تهران موفق شدیم با همت ائمه جماعات کشور حدود شش هزار مسئله کشور را قبل از تشکیل دولت شناسایی کنیم که اخیراً تقدیم رئیس جمهور شد و رئیس جمهور نیز از این موضوع استقبال کردند و ما این را در سامانه دائمی مطالبات مردمی در نهاد نمازجمعه حفظ خواهیم کرد و با قوه قضائیه و مقننه نیز این همکاری را خواهیم داشت تا این مطالبات دائماً در دسترس مسئولان قرار گیرد.

<div id="video-display-embed-code_7147181"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3255255/7147181?width=500&height=300"></script></div>


امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز همچنین از افتخارآفرینی کشتی گیران کشور در مسابقات جام جهانی تقدیر و تشکر کرد و از حضور مهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران تقدیر کرد و هفته وحدت را به میهمانان خارجی شرکت کننده و همچنین مسلمانا تبریک و تهنیت گفت.

برچسب‌ها:

نظر شما