شناسهٔ خبر: 50300081 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل برگزار شد

نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل، معاونان، مدیران ایرانسل و با میزبانی از اهالی رسانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، با یادی از مرحوم مهدی بگلری و مرحومه زهرا حاجیان از خبرنگاران پرتلاش عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فقدان این دو عزیز را به همکاران‌شان و اصحاب رسانه تسلیت گفت.

وی در ادامه افزود: ایرانسلی یکی از بزرگترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور بوده و ماحصل آن شکل‌گیری یک اپراتور جدید، شکستن انحصار و خارج شدن از یک عرصه بدون رقابت به یک عرصه رقابتی ارائه سرویس و خدمات بوده است. حالا می‌توانیم به وضوح نتیجه این مشارکت و رقابت را در ارائه سرویس‌های متنوع به مشترکان خود ببینیم و سایر بازیگران این عرصه هم توانستند سرویس بهتری به مشترکان ارائه کنند و زیرساخت‌های ارتباطی کشور توسعه جدی پیدا کند. اگر این نوع فعالیت و این سرمایه‌گذاری و این بازیگران نبودند، در شرایط کرونا بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام شد امکان پذیر نبود.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه این مراسم، با تبریک به دکتر زارع‌پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی ایرانسل برای پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات در توسعه خدمات الکترونیک، توسعه تحول دیجیتال، توسعه اقتصاد دیجیتال و … را بیان کرد.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به آمار و ارقامی از وضعیت فعلی ایرانسل، گفت: ایرانسل اکنون بیش از ۴۲ میلیون مشترک اینترنت همراه و بیش از ۷۳۰ هزار مشترک اینترنت ثابت دارد.

عباسی‌آرند افزود: نزدیک به ۳۳ هزار روستا تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند که بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را شامل می‌شوند. همچنین براساس گزارش وزارت ارتباطات، پوشش نسل سه و چهار ایرانسل در روستاها از سایر اپراتورها پیشی گرفته است. در یکسال اخیر، ۱۶۴۲ روستا توسط ایرانسل به تکنولوژی نسل دو، ۱۲۹۰ روستا به تکنولوژی نسل سه و ۳۹۵۷ روستا به تکنولوژی نسل چهار اینترنت پرسرعت همراه تجهیز شده‌اند.

مدیرعامل ایرانسل بیان داشت: در حال حاضر نسبت به ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن باند (مهرماه ۱۳۹۳)، سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر و ترافیک روزانه دیتای همراه نیز ۵۰۹ برابر شده است. مشترکان ایرانسل امروز سرعتی ۱۱۸ برابر را تجربه می‌کنند و به رکورد مصرف ۱۶/۸ پتابایت دیتا در یک روز رسیده‌اند که عدد بسیار بزرگی در مقیاس اپراتورهای منطقه و جهان است.

وی افزود: از فعالیت‌های جدی ایرانسل در سال گذشته این است که هسته مرکزی شبکه ایرانسل به نسل پنج تجهیز شده و در کل کشور می‌توانیم خدمات مبتنی بر این نسل را ارائه کنیم. ایرانسل اولین اپراتور ارائه‌دهنده 5G در کشور است که از ابتدای مردادماه ۹۹ تا کنون، ۷ سایت تجاری نسل پنج تلفن همراه در کشور راه‌اندازی کرده است و هم‌اکنون در شبکه ایرانسل ۴۰۰ هزار گوشی با قابلیت دریافت نسل پنج فعال است.

عباسی‌آرند اظهار داشت: ایرانسل در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و مسؤولیت اجتماعی، اقدام‌هایی از جمله مرکز خدمات مشتریان ویژه ناشنوایان، کاشت ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال، اهدای کپسول اکسیژن، مواد ضدعفونی و ماسک، اهدای بسته دیتای رایگان به اقشار مختلف، احداث مدارس در مناطق محروم و سیل‌زده را انجام داده است.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: ایرانسل در ۸ شهر دیتاسنتر با ظرفیت ۱۴۸۷ رک دارد و راه‌اندازی سه مرکز داده جدید در شهرهای کرج و مشهد و اصفهان با ظرفیت ۲۴۰ رک را در مراحل پایانی اجرا و راه‌اندازی دارد تا مجموع ظرفیت مراکز داده ایرانسل به بیش از ۱۷۰۰ رک برسد.

در ادامه دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مهندس محسن یوسف‌پور معاون کسب و کار سازمانی ایرانسل، رویکردها، فعالیت‌ها و محصولات ایرانسل در راستای تحقق تحول دیجیتال در لایه‌های مختلف را توضیح دادند.

از جمله این محصولات و راهکارها می‌توان بازار دیجیتال ایرانسل ویژه تبادل API، راهکار ابری ایرانسل، «واکه» به عنوان یک راهکار بی‌سیم بر پایه فناوری push to talkover cellular، پلتفرم‌های تبلیغی ایرانسل و … را نام برد که در راستای ایجاد زیست‌بوم دیجیتال ایجاد شده‌اند.

مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل در توضیح زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل، با اشاره به سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، از ۴۶/۵ میلیون نصب این اپلیکیشن، بیش از ۱۵/۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۲۴۰ میلیون تراکنش در سال و قرار گرفتن در بین سه اپلیکیشن محبوب ایرانی خبر داد. ایرانسل‌من اکنون تجربه زندگی دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده و حمایت از شرکت‌های نوپا، پیاده‌سازی سریع فنی، مدل‌های درآمدی متنوع، ایجاد حس وفاداری در مشترک و … از ویژگی‌های آن است.

نظر شما