شناسهٔ خبر: 50291919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آژانس بین المللی انرژی اتمی روابط خود با ایران را بر مبنای منافع آمریکا هماهنگ نکند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران نمی پسندد که آژانس اقدامات خود را با کشوری مثل آمریکا هماهنگ کند و بخواهند بر مبنای منافع آمریکایی ها با ایران گفت و گو کند این کار را قبیح می دانیم.

صاحب‌خبر -

ابراهیم عزیزی با اشاره به دیدار وزیر خارجه آمریکا با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران ، گفن: بارها اعلام کرده ایم آژانس بین المللی انرژی اتمی متاسفانه از سازمان تخصصی، حرفه ای و مبتنی بر دفاع از حقوق حقه همه اعضای آژانس سال ها دور شده و به سازمان سیاسی، وابسته و تحت سلطه برخی کشورها به ویژه آمریکایی ها است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین رفتاری را اساسا دور از شأن مجموعه تخصصی می بینیم و بارها اعلام کردیم تا زمانی حاضریم با آژانس همکاری کنیم که این نهاد بین المللی رویکرد مستقل، تخصصی، حرفه ای و توام با قوانین حاکم بر آژانس داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که قانون اقدام راهبردی و لغو تحریم ها را تصویب کردیم و ماده 6 را با صراحت آوردیم این بود که می دانیم آژانس ملعبه دست ساختارهای سلطه‌گر است، همین اقدام اخیر و رفتار مدیرکل آژانس نشانگر عمق وابستگی و وادادگی آژانس به سلطه‌گران و آمریکایی‌ها است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روابط خود با ایران را بر مبنای منافع آمریکا هماهنگ نکند

این نماینده مجلس بیان کرد: آژانس برای حفظ هویت، حرمت و برای رسیدن به جایگاه و شأنی که برای خود قائل است باید از این رویکرد فاصله بگیرد، نظر ایران اسلامی را در موضوع هسته ای جلب و از سیاست وابسته پرهیز کند، سیاست مستقلانه و حرفه ای را به عنوان امری ضروری پیشه بگیرد.

عزیزی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه این نوع رفتارهای غیر حرفه ای را نمی پذیرد و نمی پسندد که آژانس اقدامات خود را با کشوری مثل آمریکا هماهنگ کند و بخواهند بر مبنای منافع آمریکایی ها با ایران گفت و گو کند این کار را قبیح می دانیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این مواد باید در مذاکرات آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران مورد توجه قرار بگیرد و تذکر جدی آقای اسلامی را شاهد باشیم./

 

نظر شما