شناسهٔ خبر: 50289855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان کل کشور با جمعی از کارآموزان قضایی بصورت مجازی گفت‌وگو کرد

زهرا میرزایی

دادستان کل کشور با جمعی از کارآموزان قضایی دوره‌های ۴۹ ، ۵۱ مشهد و ۲۲۴ تهران درخصوص اخلاق و آداب قضا و اهمیت منصب قضا بصورت برخط سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع انسانی  قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به جایگاه خطیر قضاوت خطاب به کارآموزان قضایی بیان کرد: قضاوت مسئولیت خطیر، مهم و جایگاه رفیعی است که خداوند آن را اختصاص به انبیای خود داده است .
 
این مقام عالی قضایی عنوان کرد: شما از جایگاهی برخوردارید و مسئولیتی را انتخاب کردید که این مسئولیت لوازمی دارد و از جمله لوازم این مسئولیت محدودیت‌هاست. جایگاه قضاوت یعنی اینکه شما باید بپذیرید که باید در بخش‌های مختلف محدودیت خود را بپذیرید.
 
 منتظری افزود: عزیزان شما قضاوت را تحت چه عنوان انتخاب کرده اید؟ قضاوت به عنوان سمتی است  که  می توانید در این سمت احقاق حق کنید و اگر هدف احقاق حق باشد خوش به حالتان که هم اعتبار الهی و هم اعتبار اجتماعی دارد.
 
دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت رعایت آداب القضا گفت: بارها اسلام تاکید کرده است که قاضی در حین خستگی، قضاوت نکند و آداب هر دو طرف دعوا را رعایت کند.
 
وی ادامه داد: قضاوت را به عنوان یک شغل نگاه نکنید و به اصول آن پایبند باشید.
 
منتظری بر ضرورت آگاهی داشتن قضات به مسائل روز تاکید کرد.
 
این مقام عالی قضایی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی برای کارآموزان قضایی افزود: حتما مراقب باشید که در این جایگاه خطیر دچار وسوسه شیطان نشوید. حتما رابطه خود با خدا را تقویت نمایید و اجازه ندهید مشغله‌های کاری در این رابطه خلل ایجاد کند. قائل به این باشید که پس از نماز صبح خود تلاوت قرآن داشته باشید و روز خود را با ذکر و یاد خدا و قرائت ادعیه آغاز نمایید.
 
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما