شناسهٔ خبر: 50289464 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

80 دستگاه خودپرداز در روستاها نصب شده است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به افزایش سطح دسترسی روستاییان به خدمات بانکی گفت: با تلاش مدیریت شعب پست بانک استان تا کنون 80 دستگاه خودپرداز در روستاهای استان نصب و راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، حامد سرائی مدیر کل ICT استان گفت: تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور، استانها، شهرها و روستاها تاثیر بسزایی در توزیع عادلانه ثروت و بهره مندی از مزایا برای عموم جامعه در هر سطحی دارد.لذا مجموعه وزارت در استان در راستای تحقق این امر گامهای زیادی برداشته است.
وی افزود: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) بعنوان یکی از پیشرفت های تکنولوژی عصر جدید هر چند نمی تواند بعنوان معجزه ای برای حل مشکلات بنیادی روستاها معرفی شود لذا استفاده از ابزارهای آن یعنی دولت الکترونیک، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیک و بخصوص بانکداری الکترونیک می تواند در کنار مدیریت صحیح استفاده از آن، توسعه روستایی را تسریع بخشیده و در تامین رفاه عمومی این مناطق کمک شایانی داشته باشد.
 سرائی تصریح کرد: ارائه خدمات الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات در روستاها، ابزاری جهت افزایش سطح رفاه، مشارکت در توسعه معاملات بنگاه های شهری و روستایی، شفافیت و انعطاف پذیری ایده ها و دستاوردها و کاهش هزینه های سفر درون استانی را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات در تحقق این امر با نصب خودپرداز در روستاها و ارائه خدمات بانکی توسط دفاتر روستایی نقش موثری در افزایش سطح رضایتمندی ایفا کرده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات تاثیرگذار بر توسعه دولت الکترونیک در سطح استان استقرار دستگاه های خودپرداز (ATM) پست‌بانک در 80 روستا که باعث کاهش روزانه 35 سفر برای هر دستگاه شده است.
وی به ظرفیت های قانونی پست بانک که متناسب با زمان و شرایط اجتماعی ،اقتصادی محقق شده است اشاره کرد و گفت:پست بانک به عنوان بانک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شناخته می شود و در تحقق برنامه های وزارت ارتباطات و مجموعه وزارت در استان نقش پر رنگی دارد.
مدیر کل ICT استان اشاره به ضرورت اجرای برنامه های آتی پست بانک در حوزه روستا و مناطق کم برخوردار،عنوان کرد: چشم انداز پست بانک در روستاها اجرای بانکداری دیجیتال است که برای رسیدن به این هدف در مناطق روستایی و کم برخوردار بایستی برنامه ریزی زمان بندی شده صورت گیرد، کما اینکه کسب موفقیت و اجرای راهبردهای نوین ،نیازمند رشد فناوری در این راستاست.
وی با اشاره به اینکه از یک میلیون نفر جمعیت استان زنجان که 35درصد را روستاییان تشکیل می دهند، اظهار داشت:با توجه به اینکه نیاز جامعه کنونی استفاده از خدمات پولی، بانکی است در تلاشیم بواسطه زیر ساختهای در اختیار این خدمات در همه روستاها در دسترس باشد.

نظر شما