شناسهٔ خبر: 50267375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
بررسی ساماندهی و بهبود وضعیت مالی بانک رفاه کارگران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، درباره ساماندهی و بهبود وضعیت مالی بانک رفاه کارگران بحث و تصمیم‌گیری شد.
به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ، در این جلسه پس‌از گزارش وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی در زمینه عملیاتی کردن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی امور بانک رفاه کارگران، مقرر شد ضمن سرعت بخشیدن به بازپرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور، ‌اقدامات لازم برای بازپرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک رفاه کارگران نیز به عمل آید. موضوع تنظیم بازار نیز دستور کار جلسه دیروزستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در زمینه عرضه کالا در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، گزارش دادند و مقرر شد موضوع رصد بازار و تأمین کالاهای مورد نیاز همچنان در دستور کار باشد.

افزایش 58 درصدی تسهیلات بانک ها در نیمسال اول 1400

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 6 ماه ابتدای سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 12410.8 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 4551.9 هزار میلیارد ریال (معادل 57.9 درصد) افزایش داشته است. به‌ گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی 6 ماه ابتدای سال‌ جاری مبلغ 8376.7 هزار میلیارد ریال معادل 67.5 درصد کل تسهیلات پرداختی است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 6 ماه ابتدای سال‌ جاری معادل 2947.2 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 35.2 درصد از منابع اختصاص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 8376.7 هزار میلیارد ریال) است. ملاحظه می‌شود از 3727.0 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 79.1 درصد آن (مبلغ 2947.2 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال‌ جاری است.

دولت ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در زمان قانونی مقرر یعنی ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود. محمد رضا‌ پور ابراهیمی تصریح کرد: در راستای هماهنگی دولت و مجلس مقرر شد تا پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و بررسی آن در کمیسیون‌های مختلف در بازه زمانی مشخص، کلیات آن «قبل از بررسی در کمیسیون تلفیق» در صحن بررسی و در صورت تصویب به کمیسیون تلفیق و در صورت عدم تصویب به دولت ارجاع شود. وی افزود: این موضوع نیاز به اصلاح آیین نامه و رأی نمایندگان دارد که البته طرح آن در کمیسیون آیین نامه داخلی در حال نهایی شدن است و بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد./صداوسیما

نظر شما