شناسهٔ خبر: 50266899 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

تأثیر کرونا بر دارایی ثروتمندان آمریکایی

بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی آمریکا، یک درصد از جمعیت بسیار ثروتمند در آمریکا بیش از ۶.۵ تریلیون دلار از سهام شرکت‌ها و دارایی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ درآمد کسب کردند و این در حالی است که درآمد ۹۰ درصد از جمعیت این کشور تنها ۱.۲ تریلیون دلار بوده است. به گزارش ایرنا به نقل از سی ان بی سی، بازار سهام که تقریباً نسبت به کاهش رشد مارس ۲۰۲۰ رشد دو برابری و از ژانویه ۲۰۲۰ افزایش رشد ۴۰ درصدی داشته است، منبع اصلی ایجاد ثروت در آمریکا در دوران همه‌گیری کرونا و منشأ اصلی نابرابری در این کشور بوده است.

 

نتیجه عمل قلب مهران غفوریان

مهران غفوریان روز دوشنبه سر صحنه تصویربرداری سریال نمایش خانگی «نیسان آبی» دچار حمله قلبی شد و دیروز عمل قلب باز او با موفقیت انجام شد. احسان ظلی‌پور تهیه‌کننده سریال «نیسان آبی» درباره وضعیت مهران غفوریان گفت: «غفوریان سر صحنه فیلم‌برداری دچار مشکل قلبی شد و به‌سرعت با آمبولانس او را به بیمارستان منتقل کردیم و در هنگام رسیدن به درب بیمارستان، ایست قلبی کرد که همان‌جا احیا شد. عمل قلب باز غفوریان روز گذشته انجام شد و پزشکان چهار رگ را عوض کردند که خدا را شکر عمل موفقیت‌آمیزی هم بود. او احتمالاً چند روزی باید در بیمارستان بستری باشد.»

گاز بهای ۳ میلیون تهرانی رایگان شد

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: از زمستان ۱۳۹۹ و زمان اجرای طرح بخشودگی گاز بها تا شهریورماه امسال، درمجموع حدود ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار مشترک مشمول این طرح شده‌اند. سعید توکلی بابیان اینکه بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار قبض با گازبهای رایگان در تابستان امسال صادر شده است، افزود: این طرح همسو با حمایت از حقوق مشترکان خانگی (مسکونی) کم‌مصرف است و می‌تواند عامل مهمی برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی برای مصرف بهینه باشد. همان‌طور که مصرف بهینه و کم سبب تخفیف و بخشودگی می‌شود، مصرف خارج از الگوی متعارف و بهینه، افزایش گاز بها را به دنبال دارد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما