شناسهٔ خبر: 50266471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۵۵۰ سری جهیزیه بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ سری جهیزیه بین نیازمندان شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

مجید حیدری روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هر کدام از این جهیزیه‌ها ۲۰ قلم کالای اساسی مانند یخچال‌فریزر، فرش، اجاق گاز، سرویس خوراک‌پزی، جارو برقی، لباسشویی، آب‌میوه‌گیری، چرخ گوشت و اقلام دیگر داشت و ارزش هر سری جهیزیه ۲۳۰ تا ۲۷۰ میلیون ریال بود که از متقاضیان تنها ۱۲۹ میلیون ریال دریافت و بقیه از سوی خیران تامین شده است.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه کمک و تامین لوازم‌خانگی برای خانوارهای نیازمند دارای پنج تا ۱۰ سال سابقه زندگی مشترک افزود: نام‌نویسی برای مرحله چهارم تامین سری جدید جهیزیه و لوازم‌خانگی برای خانوارهای نیازمند استان تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.
حیدری تصریح کرد: هم‌اکنون پنج هزار خانوار نیازمند جهیزیه و لوازم‌خانگی در استان شناسایی شده است.
وی یادآور شد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، جمعیت هلال‌احمر استان و تعدادی خیران پنج هزار بسته نوشت‌افزار تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرده است.
مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان اظهار داشت: هر بسته نوشت‌افزار یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ارزش داشته که از این مبلغ یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از محل آورده متقاضیان و بقیه از سوی خیران تامین شده است.
وی گفت: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) امسال ۲۱ هزار پُرس غذای گرم نذری به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع کرد.
حیدری به قرارگیری در فصل سرد سال اشاره و تاکید کرد: این قرارگاه نسبت به پویش نذر بخاری و شمیم سلامت با هدف تامین بخاری مورد نیاز و هزینه‌های درمانی نیازمندان استان اقدام کرده و امید است خیران در این پویش‌ها مشارکت نقدی و غیرنقدی داشته باشند.
وی افزود: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) ساخت سه واحد مسکونی در روستاهای محروم شهرستان‌های کیار، کوهرنگ و شهرکرد را آغاز کرده است که هزینه‌های آن از سوی خیران تامین شده است.
مسوول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این قرارگاه در زمین‌لرزه اخیر شهرستان کوهرنگ با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اهالی هفت روستای سخت‌گذر شامل دره‌هندو، تِرکی، دره‌باغ، تپا علیا و سفلی، مهدی‌آباد و دهناش خدمات‌رسانی کرد.
وی یادآور شد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) پنج دستگاه چادر، ۱۷۰ بسته موادغذایی و ۱۵۰ دست لباس گرم بین زلزله‌زدگان توزیع کرد که هر بسته موادغذایی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ارزش داشته است.
حیدری اظهار داشت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) یک گروه ۲۲ نفره تشکیل داده تا برای خدمات‌رسانی به نیازمندان در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی درون و برون‌استانی وارد میدان شوند.
وی گفت: این قرارگاه همچنین تهیه نقشه راهبردی برای کمک‌رسانی به نیازمندان آسیب‌دیده از حوادث مختلف در استان را با اولویت شهرستان کوهرنگ آغاز کرده است.
مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تاکید کرد: از تمامی جوانان دغدغه‌مند دعوت می‌شود برای فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، نرم‌افزاری، بهداشت و درمان به قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان کمک کنند.
حیدری افزود: از مردم نوع‌دوست و خیران نیک‌اندیش تقاضا می‌شود با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، برای کمک به مردم مناطق محروم استان مانند اهالی دهستان‌های موگویی و لبد شهرستان کوهرنگ کمک‌های خود را تهیه کنند و برای رساندن به دست نیازمندان در اختیار دفتر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) به نشانی شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۱۹ قرار دهند و یا از طریق صحفه اینستاگرام به نشانی g_emamreza.chb با مسوول مربوطه هماهنگی کنند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما