شناسهٔ خبر: 50262273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس حوزه هنری:

مادران شهدا مصداق واقعی ایثار و حماسه‌آفرینی هستند

محمدمهدی دادمان گفت: مادران شهدا مصداق واقعی ایثار و حماسه آفرینی هستند چرا که وجودشان را در راستای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های این مرز و بوم تقدیم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی؛ رئیس حوزه هنری آئین افتتاحیه دومین جایزه سراسری داستان حماسی افزود: بر این باوریم که هنر حماسی به‌عنوان یک ادبیات و سپهر پیشرو در ادبیات فارسی جایگاه خویش را پیدا کرده است.مادران شهدا مصداق واقعی ایثار و حماسه‌آفرینی هستند

وی ادامه داد: به‌بهانه برگزاری دومین افتتاحیه جایزه سراسری داستان حماسی، ما افتخار میزبانی از بانوی افتخارآفرین ایرانی هاشمیه متقیان ورزشکار مدال‌آفرین پاراالمپیکی در رشته دو ومیدانی پرتاب نیزه را داریم و از‌ سال جاری، نشان "گرد آفرید" باحضور ایشان به این جشنواره اضافه می‌شود؛ این نشان ویژه بانوان افتخار‌آفرین و حماسه‌آفرین خواهد بود.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره فلسفه نشان "گرد آفرید" گفت: وجود این نشان به این دلیل بود که به همه ما یادآوری شود، این مرز و بوم سرشار از زنان و بانوان افتخار‌آفرینی است که برای ایران اسلامی حماسه‌سازی می‌کنند.

دادمان افزود: ما در خاطر داریم حماسه‌آفرینی زنان قهرمانی که میوه وجودی‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند و فرزندان خود را برای دفاع از ایران و اسلام، راهی نبرد با دشمن کردند؛ مادران شهدا مصداق واقعی ایثار و حماسه‌آفرینی هستند چرا‌که وجودشان را در راستای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های این مرز و بوم تقدیم کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی نیز در این مراسم گفت: دبیرخانه هنر حماسی از سال 97 با سه رویکرد اصلی شکل گرفت و در دوره جدید امیدواریم شاهد ارتقاء آن باشیم. مسئله اول این بود که در فضای فرهنگی هنری از ادبیات کهن و ادبیات حماسی به طور شایسته استفاده نشده و این گنجینه کهن تبدیل به اتفاقات روز آمد نشده است.

مجید عسگری افزود: با هدف بازخوانی حماسه‌های اساطیر و پیوند آن با حماسه‌های معاصر برای تولید داستان‌های جدید با موضوع حماسه‌های بومی و اقتباس از داستان‌های شاهنامه فردوسی با رویکرد فتح‌نامه فعالیت خواهد کرد و علاقه‌مندان می‌توانند در قالب داستان‌های نیمه‌بلند و رمان در این فراخوان شرکت کنند.

وی ادامه داد: هنر باید تبدیل به رکن اول تمدن‌سازی و ظرفیت‌سازی اجتماعی شود؛ اتفاقی که متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده هرچند اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و امیدواریم دبیرخانه هنر حماسی نیز گام‌های خوبی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این راستا بردارد.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در دومین جایزه سراسری داستان حماسی آثار خود را از 27 مهر تا پانزدهم بهمن به دبیرخانه دومین جایزه ادبی «داستان حماسی» حوزه هنری خراسان رضوی ارسال کنند.

<div id="video-display-embed-code_7136000"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3252846/7136000?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما