شناسهٔ خبر: 50260144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مجلس اعلای الجزایر:

تفکر نژادپرستانه صهیونیستی خطریست که امت اسلامی را تهدید می‌کند

رئیس مجلس اعلای الجزایر گفت: بیشترین خطری که ملت‌های مسلمان را تهدید می‌کند، تفکر صهیونیستی نژادپرستانه‌ای است که بر جامعه مسیحیت سایه افکنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بوعبدالله بوغلام الله، رئیس مجلس اعلای الجزایر، امروز در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، به سخنرانی پرداخته و گفت: امروز امت اسلام باید نسبت به گذشته درباره توانایی‌های انسانی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی خود و خصوص در زمینه مسائل معنوی آگاهی و بیداری داشته باشد.

وی افزود: بیداری و آگاهی امت اسلامی تنها در سایه پیروی از رهبری پیامبر گرامی اسلام(ص) ممکن است.

 

رئیس مجلس اعلای الجزایر با بیان اینکه امروز بیشترین خطر بر علیه ملت‌های مسلمان تفکر نژاد پرستانه صهیونیست‌ها است، عنوان کرد: این تفکر حتی بر جامعه مسیحیت نیز سایه افکنده تا جایی که برخی مذاهب مسیحی به یهودیان گرایش پیدا کردند، ترامپ یکی از افرادی است که در آمریکا به این مسئله گرایش پیدا کرد که بر همین اساس سعی داشت بین مسلمانان و اسرائیل نزدیکی ایجاد کند و هدف او برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی در راستای همین مساله بود.

بوغلام‌الله ادامه داد:از جمله جلوه‌های این گرایش تحسین و تشویق همکاری و دوستی بین کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی و زشت شمردن ارتباط و همکاری با کشورهای همچون ایران و الجزایر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان مسیحیت را صهیونیستی جلوه می‌دهند اما مسلمانان باید از صهیونیستی جلوه دادن اسلام پرهیز کنند.

 

سلف صالح امت با وجود اختلاف در افکار و عقاید بر اساس وحدت عمل کردند

در بخش دیگر مراسم مولوی اسحاق مدنی عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: علمای اسلام برای وحدت امت اسلامی تلاش‌هایی انجام داده‌اند اما تلاش و امکانات افرادی که برخلاف وحدت اقدام می‌کنند بیشتر است.

وی افزود: آنان که در زمینه وحدت تلاش می‌کنند بیشتر علما هستند، زعما و دلتمردان کشورهای اسلامی به این امر نمی‌پردازند، تنها جمهوری اسلامی ایران با همه امکانات خود به مسئله وحدت می پردازد.

عضو شواری عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت تلاشهای بسیار زیادی داشتند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از اینکه به رهبری برسند وقتی که در سیستان و بلوچستان تبعید بودند برای وحدت بین مسلمانان اقدامات فراوانی انجام دادند.

مولوی اسحاق با بیان اینکه جمهوری اسلامی از همان اوایل انقلاب و وحدت بین مسلمانان را در سطح مسئولین و علما پیگیری کرده است، ابراز کرد: امیدواریم که تفکر سوق دادن امت اسلامی به سوی وحدت نیز از طرف مسئولان سایر کشورهای اسلامی که وسایل تبلیغاتی در اختیار دارند پیگیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از شخصیت ها تصور می کنند که وحدت بین مسلمانان با وجود برخی اختلافات تاریخی ممکن نیست در حالی که ممکن است و بهترین نمونه آن سلف صالح امت هستند که با وجود اختلاف در افکار و عقاید بر اساس وحدت عمل کردند.

 

مسلمانان باید بیش از گذشته بر وحدت تاکید داشته باشند

در بخش دیگری از مراسم دکتر عزیز حسنوویچ، مفتی کرواسی گفت: آیت‌الله تسخیری به عنوان یک شخصیت تقریبی در جهت تفاهم بین مذاهب و عموم مردم مسلمانان در جهان اسلام تلاش بسیار زیادی انجام دادند که ارزش‌گذاری آن قابل اندازه گیری نیست.

وی افزود: این عالم بزرگوار در دیدار ها و کنفرانس های فراوان متعدد جهانی برادر، دوست و استاد ما بودند.

مفتی کرواسی با اشاره به اهمیت شعار کنفرانس وحدت اسلامی تحت عنوان «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه در جهان اسلام» اظهار کرد: تا وقتی که خون مسلمانان بی گناه بر زمین ریخته می‌شود و وحدت حقیقی بین آنها به وجود نیامده است.

دکتر عزیز حسنوویچ بیان کرد: امروز برخی گروه ها در لباس اسلام مسلمانان را درگیر جنگ و جنایت کرده‌اند، ما باید در مقابل آنها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم مستکبران بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و باید به همه دنیا نشان بدهیم که جهان اسلام سرزمین دوستی و محبت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید بیش از گذشته بر وحدت تاکید داشته باشند و مستکبران را از خاک خود بیرون کنند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/487

نظر شما