شناسهٔ خبر: 50256937 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

اسپنسر: کار ایکس باکس با خرید استودیو قطعاََ به اتمام نرسیده است

محمد حسین کریمی

صاحب‌خبر -

بر اساس صحبت‌های جدید رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مایکروسافت قطعاََ در آینده استودیوهای بازی‌سازی بیشتری را خریداری می‌کند. محدودیتی وجود ندارد.

در گفت و گویی با وال‌استریت جورنال (WSJ)، از فیل اسپنسر این سوال مطرح شد که آیا مجموعه‌ استودیوهای ایکس باکس با 23 سازنده‌ی مختلف، سرانجام تکمیل شده است یا در آینده بیش از این گسترش پیدا خواهد کرد.

فیل اسپنسر در جواب گفت:

من به سازندگانی که تصمیم گرفتیم به خانواده‌ی ایکس باکس وارد کنیم، بسیار افتخار می‌کنم. تعداد زیادی از این توسعه‌دهندگان قدرت انتخاب بالایی در ساخت بازی دارند. اگر به برخی از افرادی که به مجموعه‌ی ما ملحق شده‌اند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که برای مدتی طولانی با آن‌ها همکاری‌هایی داشته‌ایم. آن‌ها وارد خانواده‌ی ما شده‌اند و می‌توانند برنامه‌ریزی‌ها حول سرویس و پلتفرم را مشاهده کنند. من می‌خواهم آن‌ها این اجازه را داشته باشند که به صورت خلاقانه بهترین کارشان را انجام دهند.

ما نوعی ثبات مالی را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم. موفقیت بازی بعدی آن‌ها تنها موضوع مهم نیست. ما می‌خواهیم به آن‌ها اجازه دهیم که خلاقیتشان را بروز دهند و حتی در مواقع مختلف زمان بیشتری را برای کار روی پروژه‌ها دریافت کنند. این هدف من است و ما به محتوا باور داریم. ساتیا نادلا و اِیمی هود نیز در مورد این موضوع صحبت کرده‌اند.

وی در ادامه پیرامون خریدهای آینده گفت:

بنابراین ما همیشه به دنبال تیم‌های مختلفی هستیم که با ما هماهنگ بوده و هدفی مشترک داشته باشند. تیم‌های که با استراتژی ما هماهنگ هستند. بنابراین باید بگویم که به طور حتم کار ما با خرید تمام نشده است.

در حقیقت هیچ محدودیت یا سهم محدودی برای خرید وجود ندارد. همچنین محدودیت زمانی هم وجود ندارد که خودمان را مجبور به خرید در یک بازه زمانی خاص بکنیم، اما اگر استودیویی پیدا شود که با اهداف ما هماهنگ و رویکرد ما در ذات آن وجود داشته باشد، ما این خرید را انجام می‌دهیم.

این یکی از مزیت‌های ما در مایکروسافت است. ما این قابلیت را داریم که به صورت دراز مدت سازندگان بی‌نظیری را به فهرست خود اضافه کنیم.

در سال‌های اخیر شرکت مایکروسافت به شکلی هجومی استودیوهای فرست-پارتی خود را گسترش داده است. سرویس گیم پس را می‌توان یکی از دلایل این رویکرد دانست.

به غیر از تاسیس استودیوی The Initiative، آن‌ها بتسدا (Bethesda)، نینجا تئوری (Ninja Theory)، پلی‌گراوند گیمز (Playground Games)، آبسیدین (Obsidian)، اینگزایل (InXile) و دابل فاین (Double Fine) را به مجموعه‌ی خود اضافه کردند.

در جریان این مصاحبه، اسپنسر بر این موضوع تاکید داشت که تیم‌های مختلف باید استقلال خود را حفظ کرده و روی پروژه‌های دلخواه خود کار کنند.

shadow halker

نظر شما