شناسهٔ خبر: 50256536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقلال به ساحل آرامش می‌رسد؟

باشگاه استقلال این روز‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کنار رفتن احمد مددی از مدیریت باشگاه استقلال، مصطفی آجرلو ریاست این باشگاه را عهده دار شد تا وضعیت نامناسب این تیم در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر دستخوش تغییراتی شود.

استقلالی‌ها در چند وقت گذشته با نبود زمین تمرین رو به رو بوده اند تا جایی که برخی روز‌ها زمینی برای تمرین کردن و آماده سازی بدن‌های خود برای شروع رقابت‌های لیگ برتر نداشتند. در نهایت مدیریت باشگاه پس از روز‌ها تلاش توانست زمین آرارات را در اختیار بگیرد تا شاگردان فرهاد مجیدی بتوانند در این زمین، تمرین کنند.

مدیریت باشگاه دستور بازسازی کمپ مرحوم ناصر حجازی را صادر کرد تا آبی‌ها از چند ماه دیگر دغدغه زمین تمرین نداشته باشند.

جدا از دغدغه تهیه زمین تمرین برای آبی پوشان، مدیران باشگاه این روز‌ها به دنبال عقد قرارداد با کارگزار جدید هستند تا با دریافت رقم بالا بتوانند بخش بیشتری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند. بازیکنان آبی پوش در حالی لیگ بیست و یکم را از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌کنند که هنوز دریافتی اول فصل نداشته اند. استقلال هم قرارداد خود را با کارگزار قبلی فسخ کرد تا حامی مالی جدیدی آن هم با سقف مبلغ بالا جذب کند.

به هر حال مدیریت باشگاه به دنبال تامین منابع مالی از کارگزار جدید است تا با واریز پول به حساب بازیکنان دغدغه پرداختی دستمزد آن‌ها را نداشته باشد.

مدیران باشگاه استقلال در جلسات هیئت مدیره آستین بالا زده اند تا بررسی وضعیت پرونده‌های استراماچونی و پادوانی را در دستور کار قرار دهند. آبی پوشان تا چند وقتی دیگر با رای صادره فیفا رو به رو می‌شوند. جذب بازیکنان خارجی جدید و پرداخت مطالبات آن‌ها می‌تواند دغدغه جدید مدیریت باشگاه باشد که البته مدیریت فعلی با راه حلی مناسب طبق لیست فرهاد مجیدی جذب نفرات جدید را در دستور کار قرار می‌دهد.

استقلال جدا از بدهی به استراماچونی و پادوانی، طلبکاران زیاد دیگری دارد که پرداخت مطالبات این نفرات می‌تواند کار را برای آبی‌ها سخت‌تر از همیشه کند.

بی پولی و کمبود منابع مالی یکی از مشکلات روز باشگاه استقلال است و تنها انگیزه‌ای که از ترانسفر قائدی به لیگ امارات برای این باشگاه وجود داشت، برطرف کردن مشکلات مالی بود که با گذشت بیشتر از یک ماه از این انتقال، هنوز مشکلات مالی آبی‌ها پا بر جا است و باید دید مدیریت باشگاه چگونه این باشگاه را به ساحل آرامش می‌رساند.

کاظم اولیایی، مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال درباره وضعیت مالی و شرایط بد این روز‌های این باشگاه گفت: نمی توانیم منکر پرونده‌ها و بدهی‌های استقلال شویم، اما امیدوارم مشکلات استقلال با حامیان مالی جدید حل شود. درد استقلال با این مُسکن‌ها در بلند مدت حل نخواهد شد.

او ادامه داد: درد استقلال تنها در یک صورت خوب می‌شود و آن هم این است که دولت دست از سر تیم‌داری به خصوص فوتبال حرفه‌ای بردارد و باشگا‌ه ها به بخش خصوصی واگذار شوند. در تمام کشور‌های پیش رفته دنیا، اداره باشگاه ها‌ی حرفه‌ای بر عهده مردم است، نه دولت و اگر دولت بخواهد مانند سابق هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را اداره کند، همچنان مشکلات پا بر جا می‌مانند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما