شناسهٔ خبر: 50250306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدنی در کنفرانس وحدت اسلامی:

مسلمانان زمانی پیروز می شوند که وحدت کلمه داشته باشند

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ،گفت: مسلمانان و کسانی که به توحید باور دارند، زمانی پیروز می شوند که وحدت کلمه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مولوی اسحاق مدنی نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: وحدت مقوله‌ای است که علما هر از چندگاهی برای آن کاری می کنند؛ اما آن مخالفان وحدت علیه وحدت هواره در تلاش هستند. کسانی که به وحدت توجه می کنند تعدادی از علما هستند که هیچ امکاناتی در دستشان نیست.

وی افزود: تنها مکانی که مسئولان با تمام امکانات در اختیار وحدت اسلامی هستند، جمهوری اسلامی است که بنیان گذار آن امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب هستند.

نائب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در کشورهای جهان اسلام این فکر و اندیشه قوت بگیرد که مسئولان رده بالا و آنهایی که امکانات و وسیله تبلیغاتی در اختیارشان است بتوانند امت را به سمت وحدت سوق دهند.

وی  ادامه داد: برخی اعلام می کنند که با این همه اختلافات آیا وحدت ممکن هست؟ باید بدانند که وحدت راحت به دست می آید تنها با توجه و الگو قرار دادن کسانی که همه مذاهب اسلامی آنها را قبول دارند و ببینید که آنها چگونه به وحدت عمل کردند، لذا باید به سیره پیامبر خود عمل کنیم.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست گفت: مسلمانان و کسانی که به توحید باور دارند، زمانی پیروز می شوند که وحدت کلمه داشته باشند. خداوند ظرفیت های مادی و معنوی بسیاری را در امت اسلامی قرار داده است. اگر به ارزش این ها پی ببریم و به آموزه های ارزشمند تمسک بجوییم به عظمتی که گذشتگان ما داشتند خواهیم رسید.

وی با اشاره به ظرفیت های مادی که در بین امت اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: جمعیت جهان اسلام تقریبا یک میلیارد و نیم است، هیچ امتی به تنهایی چنین عظمتی ندارد، همچنین در درجه دوم از اندونزی تا مراکش تمام کشورهای اسلامی هستند به غیر از هند و میانمار.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: منابع نفت و گازی که در اختیار امت اسلامی است از دیگر ظرفیت های مادی امت اسلامی است. کشورهای اسلامی بیش از یک دوم منابع دنیا را در اختیار دارند، همچنین ظرفیت هایی دارند که اگر در سایه وحدت، انسجام و خرد جمعی از آنها استفاده شود، به موقعیت جهان اسلام کمک می کند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر ظرفیت ها و امکانات امت اسلام در اختیار دشمنان قرار داده شود، یک گناه جمعی است و استفاده بهینه نکردن از این امکانات و ظرفیت ها قابل بخشیدن نیست.

انتهای پیام/



برچسب‌ها:

نظر شما