شناسهٔ خبر: 50248395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باقرزاده:

وظیفه مسئولان انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است

رئیس مرکزهماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش گفت:انتقال میراث شهدا و معارف دفاع مقدس به نسل های جدید جزو وظایف اصلی ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، باقر‌زاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش عصر دیروز دوشنبه در یادواره ۵۱۲ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید معلم استان زنجان گفت: ما به عنوان جامعه معلمان و دانش‌آموزان نسبت به حفظ امانت شهداء مسئولیت داریم و یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه باید انجام دهیم انتقال میراث شهدا  و معارف دفاع مقدس به نسل های جدید است.

او بابیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در زندگی روزمره می‌تواند برای کشور امنیت، قدرت و اقتدار به همراه داشته باشد، افزود: باید این فرهنگ در بین نسل‌های امروزی ترویج یابد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ترویج ایثار و شهادت به معنای ترویج فرهنگ کار و تلاش بی وقفه، وقف کردن خود برای خدمت به مردم و شناسایی فرصت‌ها است تا در مسیر آرمان‌های انقلاب گام برداشت و در راه خدا قیام کرد.

او با تأکید بر اینکه تکلیف سنگینی در مقابل شهداء بر دوش داریم، گفت: شهداء همانند مصداق‌های امانت الهی، ذخیره فرهنگی و علمی کشور هستند بنابراین سیره زندگی شهدا ، خاطرات و مرام آن ها یک امانت در دست ما است و نسل‌های آینده نیز صاحبان این امانت هستند.

 

انتهای پیام/م

نظر شما