شناسهٔ خبر: 50244588 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به مناسبت هفته سلامت روان؛

آموزش تکنیک های ریلکسیشن در معاونت فرهنگی و دانشجویی

اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی به منظور افزایش نشاط پرسنل و استقبال هر چه بهتر از دانشجویان در سال تحصیلی جدید اقدام به پخش موسیقی و آموزش تکنیک های ریلکسیشن در معاونت فرهنگی و دانشجویی نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا نیشابور، هر عاملی که سبب شادابی افراد در محیط کار شود، تاثیری مثبت بر رفتار اجتماعی و توانمندی مغز در پردازش اطلاعات دریافتی خواهد داشت و این موضوع فرآیند تصمیم گیری و حل مسئله را تسهیل کرده و خلاقیت و بهره وری افراد را افزایش می دهد. موسیقی با درونی ترین بخش هر انسان یعنی روان او، سر و کار دارد. در مورد موسیقی بر عملکرد افراد در محیط کار و سلامت آن ها، عقاید و نظریه های گوناگونی وجود دارد. گوش دادن به موسیقی لذت بخش، قسمت سیستم پاداش مغز به ویژه مسیر دوپامین را فعال می کند و تاثیر مستقیمی بر تغییرات ناشی از استرس بر روی مغز دارد.

ریلکسیشن روشی است که با استفاده از آن می‌توان در دنیای پر مشغله‌ی امروز اضطراب و استرس خود را کاهش داد. ریلکسیشن مراحلی دارد که با انجام هر کدام از آن‌ها می‌توان به ذهن آگاهی نزدیک تر شد. در چنین شرایطی روبه‌رویی با مسائل و پیچیدگی‌های زندگی راحت‌تر می‌شود و تمرکز بیشتری برای حل آن‌ها به وجود می آید. در ریلکسیشن به آرام‌سازی عضلات بدن پرداخته می شود و به این واسطه ذهن آرام می‌گیرد چرا که ذهن و بدن ارتباط نزدیکی باهم دارند. تصویر سازی و تکنیک‌های تنفسی وموسیقی از جمله کارهایی است که در ریلکسیشن صورت می‌گیرد و در ارتقاء مولفه های سلامت روان نقش بسزایی دارد.

به همین مناسبت اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی به منظور افزایش نشاط پرسنل و استقبال هر چه بهتر از دانشجویان در سال تحصیلی جدید اقدام به پخش موسیقی و آموزش تکنیک های ریلکسیشن در معاونت فرهنگی و دانشجویی نمود.

نظر شما