شناسهٔ خبر: 50222959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

سقوط ۲۲۲۰ واحدی شاخص کل بورس

سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۲۲۲۰ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 26 مهر) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2220 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 433 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، فملیف فولاد و شبندر به ترتیب با 605، 298، 291 و 267 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، فسرب - ملي‌ سرب‌وروي‌ ايران، كيمياتك - آريان كيميا تك، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، فاسمين - كالسيمين‌، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه 26 مهر) شاخص کل فرابورس با ریزش 31 واحدی در ارتفاع 20 هزار و 382 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای توسن - توسعه سامانه نرم افزاري نگين، دي - بانك دي، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، فروي - ذوب روي اصفهان، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و شكام - صنايع شيميايي كيمياگران امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 25 مهر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 7533 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 444 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳۹۸ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۴۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۴۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۵۸ هزار و ۴۶۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۸۶۸ واحدی، عدد ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۴۰ واحدی به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۰  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۲۳۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی، فولادف شستا، نوری، شبندر و فایرا به ترتیب با 3125، 1287، 728، 637 328 و 228 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كيمياتك - آريان كيميا تك، كدما - معدني‌ دماوند، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و فسبزوار - پارس فولاد سبزوار در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، حکشتی، خودرو، اخابر، تاپیکو و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شستا و شپدیس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وایران(لیزینگ ایرانیان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، بشهاب، کبافق و فرآور بود. همچنین نماد معاملاتی حکشتی(کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای نمرینو، غدام، حپترو و تپمپی قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۹ هزار و ۴۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

نظر شما