شناسهٔ خبر: 50203942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

افزایش ارتباط دوستانه کشورها برای ریشه کن کردن کرونا ضروری است

عین اللهی بر ضرورت افزایش ارتباط دوستانه کشورها برای ریشه کن کردن کرونا در جهان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در جلسه مشترک با سفرای کشور‌های فعال در پروژه مشترک و اهدای واکسن کووید ۱۹ خطاب به نمایندگان این کشور‌ها اظهار کرد: کشور‌هایی که در دوران کرونا همراه ایران بودند بعنوان یک خاطره در حافظه تاریخی ما خواهند ماند.

عین اللهی ضمن قدردانی از سفرا و نمایندگان کشور‌های همکار و فعال در حوزه واکسن کرونا افزود: لازم است که همه کشورها به یکدیگر کمک کرده تا این ویروس در دنیا ریشه کن شود. در حوزه های مختلف سلامت باید همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم سلامتی مردم را در برابر ویروس کرونا تامین کنیم.

او با بیان اینکه سلامت مردم در هر کشوری بسیار مهم است، گفت: امیدوارم این جلسات با همکاری و همفکری بیشتر ادامه یابد و در قسمت‌های مختلف سلامت با هم بیشتر در ارتباط باشیم.

عین اللهی بیان کرد: سرعت واکسیناسیون در کشور بالاست، به طوریکه تا به امروز ۷۱میلیون دوز واکسن تزریق شده است؛ در حالیکه در دو ماه گذشته تنها پنج میلیون دوز واکسن تزریق شده بود. همکاری و مشارکت حداکثری  مردم در پوشش مناسب واکسیناسیون بسیار خوب بود، همین امر باعث شد که در یک هفته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شود.

وزیر بهداشت گفت: در زمینه تولید واکسن اقدامات خوبی انجام شده است. نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی برخوردار است. ما در هر استان حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی داریم؛ عرصه فعالیت های وزارت بهداشت وسیع و قدرت تربیت نیروی انسانی در ایران بسیار بالا است و باید این تجربیات را در اختیار همدیگر قرار بدهیم.

او تصریح کرد: شبکه های بهداشتی در کشور دایر شده است که مشکلات و سلامتی مردم را رصد خواهد کرد. ما می توانیم با سایر کشورها تبادل دانشجو و استاد داشته باشیم و پروژه های تحقیقاتی مشترکی را انجام بدهیم؛ همچنین قادر هستیم در زمینه تولید محصولات مختلف، همکاری لازم را داشته باشیم.

گفتنی است سفرای کشور‌های ژاپن، اتریش، یونان، لهستان، صربستان، آلمان، ایتالیا، قطر، امارات عربی متحده و کوبا از جمله میهمانان این نشست هستند.

انتهای پیام/

نظر شما