شناسهٔ خبر: 50203313 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

نفوذ هوای سرد به کشور و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی/ پیش بینی بارش باران و برف در تهران

سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در برخی مناطق و تداوم بارش‌ها در نوار شمالی کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و با اشاره به نفوذ هوای سرد به کشور نسبت کاهش دما به زیر صفر و احتمال یخ‌زدگی محصولات کشاورزی در ۸ استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، آسمان بیشتر مناطق کشور امروز صاف و دارای جوی ‌پایدار ‌است و فقط در غرب سواحل دریای خزر و در گیلان، شمال استان اردبیل و آذربایجان شرقی، ابرناکی، بارش ‌پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

فردا و روز سه‌شنبه با گذر متناوب امواج کم دامنه تراز‌های میانی جوی از نوار شمالی کشور در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و وزش باد و همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.
 
براساس این گزارش، فردا در غرب و شمال‌غرب کشور، روزهای چهارشنبه و ‌پنجشنبه در سواحل دریای خزر و روزهای ‌پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و در شمال شرق کشور افزایش وزش باد و کاهش محسوس دمابین ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد.
 
سازمان هواشناسی هم در اطلاعیه‌ای هشدار داد که از فردا با نفوذ هوای سرد به مناطق غربی کشور، کاهش دما به زیر صفر و احتمال یخ‌زدگی محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود؛ فردا در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، ارتفاعات استان‌های کرمانشاه و لرستان و روز سه‌شنبه در استان چهارمحال و بختیاری این وضعیت را خواهیم داشت که احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
 
روزهای چهارشنبه هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در ارتفاعات بارش برف وجود دارد. شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های گیلان و مازندران است.
 
روز پنجشنبه در استان‌های اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه خواهد یافت که در مازندران بر شدت آن افزده می‌شود؛ همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.
 
از روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد که در برخی مناطق به ویژه در منطقه زابل احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
 
خلیج فارس از فردا تا رور ‌پنجشنبه و دریای خزر در روزهای چهارشنبه و ‌پنجشنبه مواج است.
 
آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دما در پایتخت ۲۶ و ۱۷ درجه خواهد بود.
 
آسمان استان تهران در چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود؛ البته از روز سه شنبه براس استان تهران روند کاهش دما مورد رخ خواهد داد و روز چهارشنبه و در ساعات شب وزش باد شدید، افزایش ابر و در ارتفاعات شرقی بارش پراکنده و احتمال بارش خفیف برف وجود دارد.
 
اهواز امروز با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است.
 
 
 
انتهای پیام

نظر شما