شناسهٔ خبر: 50195778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برپایی نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری

مدیر عمارت هنرمند اصفهان از برگزاری دومین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری توان‌خواهان نابینا و کم بینا با عنوان «از نگاه بی‌نگاهان» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرید صلواتی مدیر عمارت هنرمند اصفهان گفت: هنرمند به دیده شدن نیاز دارد و هنرمندان توان‌خواه نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: از آنجا که عمارت هنرمند متعلق به همۀ هنرمندان اعم از سالم و توان‌خواه است، سال گذشته نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری توان‌خواهان را در این عمارت برپا کردیم و با توجه به استقبال چشمگیری که از آن شد، امسال نیز همزمان با روز جهانی عصای سفید میزبان دومین نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری توان‌خواهان روشن‌دل شدیم.

مدیر عمارت هنرمند تصریح کرد: در این نمایشگاه که از امروز آغاز به کار می‌کند، فرصت نمایش آثاری با هنر منبت کاری، نقاشی، خاتم کاری، کاشی کاری معرق روی چوب و ... به دور از فرآیند گزینش آثار و محدودیت در نمایش و تعداد برای همه توان‌خواهان دارای معلولیت بینایی فراهم است.

صلواتی با تأکید بر ضرورت توجه به این هنرمندان در راستای فرهنگسازی و ایجاد فضایی مناسب ادواری برای نمایش و فروش آثار آن‌ها گفت: اگر مسئولان فرهنگی مکانی نظیر گذر چهارباغ را به صورت ماهانه در اختیار این هنرمندان قرار دهند، ضمن حمایت از هنر آن‌ها شرایط فروش، کسب درآمد و امرار معاش را برایشان فراهم می‌کنند.

وی از همگان دعوت کرد که تا ۲۶ مهر ماه، هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ از نمایشگاه و فروشگاه «از نگاه بی نگاهان» در عمارت هنرمند بازدید کنند.

انتهای پیام/ص

نظر شما