شناسهٔ خبر: 50149951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تجمع هواداران حزب‌الله و جنبش امل به خشونت کشیده شد؛ پنج کشته و ۳۰ زخمی در اعتراضات بیروت

صاحب‌خبر -

شفقنا- بر اثر تیراندازی و درگیری‌های شدید در مقابل کاخ دادگستری لبنان، رسانه‌ها از کشته شدن پنج تن و مجروحیت ۳۰ نفر دیگر خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در پی تجمع هواداران حزب‌الله و جنبش امل در مقابل کاخ دادگستری لبنان در منطقه «الطیونه» در اعتراض به عملگرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، رسانه‌های لبنانی از تیراندازی شدید خبر دادند. هنوز مشخص نیست که چه کسانی به سمت تجمع کنندگان تیراندازی کرده‌اند. ارتش لبنان در بیانیه‌ای وقوع این تیراندازی را تأیید کرده و گفته است که شناسایی هویت عاملان حمله در دست بررسی است.

ارتش لبنان همچنین اعلام کرده است که نیروهای ارتش دستور دارند به سمت هر فرد مسلحی در منطقه شلیک کنند.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرده است که در این تیراندازی‌ها تاکنون پنج نفر کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. یکی از کشته شدگان در حالی که در خانه‌اش نشسته بود به دلیل اصابت گلوله جان خود را از دست داده است. شبکه المیادین در این باره به نقل از تظاهرات کنندگان گفت: «در حالی که به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودیم، به یکباره با تیراندازی مواجه شدیم.» تیراندازی از بالای ساختمان‌های اطراف رخ داد. همزمان با تیراندازی‌ها، صدای انفجار نیز در نزدیکی کاخ دادگستری شنیده شده است. برخی منابع از شلیک راکت‌های B7 به منطقه «الطیونه» خبر می‌دهند. احتمال افزایش قربانیان این تیراندازی بسیار زیاد است.

تصویری از عاملان تیراندازی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان نیز فورا دستور به شناسایی عاملان حمله داده و همزمان نشستی با حضور رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر دفاع، وزیر کشور و فرمانده ارتش برگزار شده است.

هواداران حزب الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی طرفداران «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات البنانیه» را عامل تیراندازی می‌دانند. سمیر جعجع روز گذشته از هواداران خود خواسته بود تا برای مقابله با حزب‌الله به خیابان‌ها بریزند و برای رویارویی آماده باشند.

رامی زعیتر، جوانی که امروز در شلیک یک تک تیرانداز ناشناس در بیروت کشته شد.

روز گذشته رسانه‌های لبنانی نوشته بودند که طرفداران حزب‌الله و جنبش امل، امروز (پنجشنبه)، در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت مقابل کاخ دادگستری تجمع خواهند کرد.

نظر شما