شناسهٔ خبر: 50148584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تیراندازی در نزدیکی کاخ دادگستری لبنان/ ۶ کشته و ۶۰ زخمی+ فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری در لبنان امروز(پنج شنبه) از وقوع تیراندازی در منطقه الطیونه در نزدیکی کاخ دادگستری این کشور خبر دادند.شبکه خبری المیادین هم گزارش داد که در این حادثه شش تن کشته و شصت تن دیگر مجروح شده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پایگاه خبری العهد گزارش داد: در این تیراندازی، افرادی ناشناس به سمت تظاهرات کنندگانی که به سمت کاخ دادگستری در حرکت بودند، تیراندازی کردند.

براساس اعلام این پایگاه خبری، در پی تیراندازی، خودروهای آمبولانس به منطقه محل تیراندازی اعزام شده اند.

العهد در ادامه از تیراندازی دوباره در منطقه الطیونه و استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف کاخ دادگستری این کشور در بیروت خبر داد.

شبکه الجدید لبنان هم اعلام کرد که در این حادثه به سمت طرفداران حزب الله و جنبش امل که اطراف کاخ دادگستری تجمع کرده بودند، تیراندازی شده است.

براساس گزارش این شبکه، تیراندازی پس از آن صورت گرفت که شماری از طرفداران حزب الله و جنبش امل علیه طارق بیطار قاضی پرونده انفجار بندر بیروت در نزدیکی کاخ دادگستری این کشور تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

الجدید از ناآرامی اوضاع در منطقه الطیونه خبر داد و اعلام کرد که تیرندزای از یکی از ساختمان های مجاور صورت گرفته است.

المیادین: تعداد کشته‌های تیراندازی بیروت به ۶ تن افزایش یافت، ۶۰ نفر زخمی شده‌اند

المیادین به نقل از منابع بیمارستانی تعداد کشته‌های تیراندازی ظهر امروز در بیروت را شش نفر اعلام کرد.

شبکه المیادین گفت که تعداد کشته شدگان تیراندازی مقابل کاخ دادگستری لبنان در منطقه «الطیونه» به شش تن افزایش یافته و بیش از ۶۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته منابع لبنانی، تک تیراندازها مستقیما به سمت سر تجمع کنندگان شلیک می‌کردند.

امروز تعدادی از مردم لبنان -عمدتا از حامیان جنبش امل و حزب‌الله- که به عملکرد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت برابر کاخ دادگستری در بیروت تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی قرار گرفتند.

آمارهای اعلام شده از میزان کشته‌ها و زخمی‌ها هنوز نهایی نیست و تیراندازی‌ها تا زمان تنظیم این خبر در چند خیابان لبنان ادامه دارد.

تجمع هواداران حزب‌الله و جنبش امل به خشونت کشیده شد؛ پنج کشته و ۳۰ زخمی در اعتراضات بیروت

بر اثر تیراندازی و درگیری‌های شدید در مقابل کاخ دادگستری لبنان، رسانه‌ها از کشته شدن پنج تن و مجروحیت ۳۰ نفر دیگر خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در پی تجمع هواداران حزب‌الله و جنبش امل در مقابل کاخ دادگستری لبنان در منطقه «الطیونه» در اعتراض به عملگرد بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت، رسانه‌های لبنانی از تیراندازی شدید خبر دادند. هنوز مشخص نیست که چه کسانی به سمت تجمع کنندگان تیراندازی کرده‌اند. ارتش لبنان در بیانیه‌ای وقوع این تیراندازی را تأیید کرده و گفته است که شناسایی هویت عاملان حمله در دست بررسی است.

ارتش لبنان همچنین اعلام کرده است که نیروهای ارتش دستور دارند به سمت هر فرد مسلحی در منطقه شلیک کنند.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرده است که در این تیراندازی‌ها تاکنون پنج نفر کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. یکی از کشته شدگان در حالی که در خانه‌اش نشسته بود به دلیل اصابت گلوله جان خود را از دست داده است. شبکه المیادین در این باره به نقل از تظاهرات کنندگان گفت: «در حالی که به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودیم، به یکباره با تیراندازی مواجه شدیم.» تیراندازی از بالای ساختمان‌های اطراف رخ داد. همزمان با تیراندازی‌ها، صدای انفجار نیز در نزدیکی کاخ دادگستری شنیده شده است. برخی منابع از شلیک راکت‌های B7 به منطقه «الطیونه» خبر می‌دهند. احتمال افزایش قربانیان این تیراندازی بسیار زیاد است.

حزب‌الله و جنبش امل: خونسردی خود را حفظ کنید، می‌خواهند لبنان را به فتنه بکشانند

ر پی وقوع تیراندازی و انفجار در مقابل کاخ دادگستری لبنان و کشته شدن  سه تن از هواداران حزب الله و زخمی شدن بیش ۱۵ تن دیگر، حزب الله و جنبش امل در بیانیه‌ای به رخدادها واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المیادین، این دو گروه مقاومت در بیانیه مشترکی اعلام کردند که حمله به تظاهرات کنندگان در منطقه «الطیونه» در بیروت با هدف فتنه‌انگیزی در لبنان صورت گرفته است. آن‌ها از هواداران خود خواستند تا خونسردی خود را حفظ کرده و در دام این فتنه‌انگیزی نیفتند.

به گفته این دو گروه، حمله از سوی عناصر مسلح و به صورت سازماندهی شده صورت گرفته و تحریک کنندگان مسئول این واقعه هستند. در این بیانیه همچنین آمده است که حمله کنندگان عامدانه به سمت سر شلیک می‌کردند.

حزب‌الله و امل در ادامه ارتش لبنان را به بر عهده گرفتن مسؤولیت خود و مداخله فوری برای مقابله با این مجرمان فراخواندند.

هواداران حزب‌الله و جنبش امل امروز در اعتراض به عملکرد بازپرس پرونده انفجار بیروت در مقابل کاخ دادگستری لبنان تجمع کرده بودند که هدف تیراندازی عناصر ناشناس قرار گرفتند.

نشست اضطراری شورای امنیت مرکزی لبنان به ریاست میقاتی

«نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان ظهر امروز(پنچ شنبه) ، پس از کشته و زخمی شدن چندین تن درجریان تیراندازی در منطقه «الطیونه»، به برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت مرکزی فراخواند.

به نقل از آرتی، میقاتی در بیانیه ای با اشاره به این که وی با «جوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان، اقدامات ارتش برای کنترل اوضاع در منطقه طیونه و بازداشت عاملان این حمله که منجر به برجاگذاشتن چندین زخمی شد را دنبال کرده است، به کشیده نشدن این اختلافات به سمت فتنه به هردلیلی که می خواهد باشد فراخواند.

نخست وزیر لبنان به همین منظور با «نبیه بری»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور تماس گرفت و اوضاع را با «بسام مولوی» وزیر کشور و « کوریس سلیم» وزیر دفاع لبنان پیگیری کرد و خواستار برگزاری نشست اضطراری با شورای امنیت مرکزی برای بحث و گفتگو در این خصوص شد.

نظر شما