شناسهٔ خبر: 50145689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ویژه‌ برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان تشریح شد

گروه استان‌ها -ویژه‌ برنامه‌های هفته وحدت با محوریت تقویت شیعه و سنی در استان کردستان تشریح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسکری صبح امروز در جلسه برنامه‌های هفته وحدت که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز دومین جلسه برنامه‌ریزی هفته وحدت بوده و برنامه‌های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کردستان پیش‌بینی شده است.

وی حفظ انقلاب و شکست توطئه‌های دشمنان را در گرو وحدت دانست و گفت: اگر امت اسلامی با هم‌ متحد باشند، پرچم مقدس نظام در دنیا به اهتزار درآمده و دشمنان نظام هیچ‌گاه به اهداف شوم تود نخواهند رسید.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به تاکید قرآن مبنی بر حفظ وحدت و دوری از اختلاف تصریح کرد: اکر کسی خواسته یا ناخواسته دنبال تفرقه بود، مسلمانان نباید دامن بزنند و اتحاد اسلامی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه امسال کنفرانسی در رابطه با وحدت، صلح و پرهیز از تفرقه در سراسر کشور و استان کردستان برگزار خواهد شد،  افزود: تاکنون 18 نفر از علمای شاخص در این کنفرانس وحدت شرکت کرده و 12 نفر نیز در مراسم اختتامیه سخنرانی خواهند کرد.

عسکری با تاکید بر اینکه ادارات اعضای ستاد وحدت و برنامه‌های این ایام را معرفی کنند، اعلام کرد: دفتر دائمی ستاد وحدت در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به‌زودی دائر خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به روز شمار و عناوین هفته وحدت در استان پرداخت و بیان کرد: این برنامه‌ها مزین به نام شهدا و اتحاد ملی و انسجام اسلامی برگزار خواهد شد.

کمال گرامیان معاون امور فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: مراسم‌های هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

وی به تشریح برنامه‌های هفته وحدت در استان پرداخت و افزود: تجلیل از صاحبان آثار و مقاله‌های مرتبط با حوزه قرآنی، برگزاری محافل سخنرانی، همایش‌ها و مسابقات کتابخوانی، بزرگداشت شهدای روحانی، دیدار با طلاب، سرکشی از روحانیون شاخص، مراسم کوه‌پیمایی، تولید کلیپ‌های تولیدی، شب شعر و مسابقات ورزشی، نشر پیام علمای شاخص، تولید محتوا، برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات، حمایت از جشن‌های مردمی، گروه‌های مولودی و مدیحه‌سرا از جمله‌ برنامه‌های این ایام در کردستان است.

معاون امور فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: تجلیل از فعالان رسانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه تقریب، برگزاری یادواره سید شمش قریشی، عیادت از روحانیون و منادیان وحدت، تجلیل از علمای شاخص اهل‌سنت، همایش سادات و جشن امامت و ولایت از دیگر برنامه‌های این ایام در هفته وحدت در کردستان است.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با تاکید بر اینکه برنامه‌های هفته وحدت ویژه و باشکوه برگزار شود عنوان کرد: ریشه فرهنگ مردم کشور و استان به مسائل فرهنگی و دینی ارتباط دارد.

وی افزود: تجلیل از علمای اهل‌سنت، محفل شعر ادبی، ویژه برنامه‌های ماه ربیع، حمایت از برنامه‌های فرهنگی، همایش سادات نبوی، برپایی ایستگاه صلواتی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های تبلیغات اسلامی در کردستان است.

انتهای پیام/481/ح

نظر شما