شناسهٔ خبر: 50140028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست مطبوعاتی با همتایان اماراتی و صهیونیست؛

بلینکن: فرصت برای پایبندی به برجام کوتاه می‌شود

وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با وزرای خارجه امارات و رژیم صهیونیستی گفت: فرصت برای پایبندی به برجام کوتاه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه امارات و رژیم صهیونیستی از موضع کشورش درباره توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران سخن گفت.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در این باره ادعا کرد: ما از نزدیک اقدامات ایران را زیر نظر داریم. … اگر ایران تغییر مسیر ندهد، آماده ایم تا به گزینه های دیگر متوسل شویم! طی ۳ ماه اخیر آنچه از ایران دیدیم این است که این کشور نمی خواهد به برجام بازگردد!

آنتونی بلینکن در نشست مطبوعاتی امروز همراه با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و یائیر لاپید وزیر خارجه صهیونیست ها بدون اشاره به نقض قطعنامه برجام (قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل) در سال ۲۰۱۸ توسط ترامپ مدعی شد: در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستیم که بازگشت به پایبندی برجام به خودی خود، منافع توافق اولیه را حاصل نمی‌ کند؛ زیرا ایران، زمان را برای دستیابی به پیشرفت در برنامه هسته‌ ای خود به کار گرفته است.

بلینکن: فرصت برای پایبندی به برجام کوتاه می‌شود

وی در تلاش برای معکوس جلوه دادن موضوع نقض عهد کشورش در قبال برجام ادعا کرد: آمریکا تمایل زیادی به دیپلماسی در این باره دارد؛ اما این تمایل از جانب تهران دیده نمی شود!

لازم به ذکر است، وزیر خارجه کشورمان پیشتر و در جریان نشست خبری خود که در بیروت برگزار شد، درباره مذاکرات وین گفته بود: ما به مذاکرات وین باز می‌گردیم. در دولت جدید به جمع بندی نهایی در این زمینه نزدیک می‌شویم. برای دولت جدید ایران که یک دولت عملگرا و نتیجه گرا است، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تأمین شود.

امیرعبدالهیان ادامه داد: ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد. برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

نظر شما