شناسهٔ خبر: 50136375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

وقف راهی برای محرومیت‌زدایی از چهره جامعه

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروزه وقف با شرکت‌های دانش بنیان گره خورده است، گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم محمد مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به دستاوردهای وقف در حوزه تقویت شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در گام دوم این است که بتواند دانش و فناوری روز را با حوزه های سنتی خود آشتی دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقف یکی از مظاهر تمدن اسلامی است، عنوان کرد: وقف در حفظ و نگهداشت میراث اسلامی نقش مهمی داشته است، در عین حال وقف به عنوان یک مسئله مهم اقتصادی بوده که در راستای محرومیت زدایی و کارهای مهم فرهنگی از آن بهره برده شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه وقف با شرکت‌های دانش بنیان گره خورده است، تصریح کرد: امروز شرکت‌های دانش بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه گفت: سازمان اوقاف در این نمایشگاه نشان داده که چگونه می‌شود از ظرفیت‌های سنتی خود در راستای ورود به دانش‌های جدید و توسعه آن در بکارگیری وقف به منظور پیشرفت و اعتلای کشور بهره ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: وقف یکی از سنت‌های ملت ایران است که هم وجه شرعی و اخلاقی و هم وجه اقتصادی دارد و در طول ۱۴ قرن اخیر از سنت‌های مهم اقتصادی جامعه ایران محسوب می‌شود. در دوره جدید سازمان اوقاف در حوزه دانش‌های جدید اقداماتی که صورت گرفته شاهد ماندگاری بیشتر و اثربخشی بهتری ازاین سنت حسنه در جامعه خواهد داشته هستیم.

نظر شما