شناسهٔ خبر: 50132733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تفکیک پسماند از مبدا یک مسئولیت اجتماعی است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: تفکیک از مبدا پسماندها از مقوله‌های مهم زیست محیطی و اقتصادی محسوب می‌شود و برای آنکه این مهم تحقق یابد مشارکت شهروندان از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا باید به این موضوع به عنوان یک مسئولیت اجتماعی نگریست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هادی بصاری، با اشاره به اهمیت مقوله تفکیک از مبدا پسماندها اظهار کرد: مدیریت پسماند شهری یکی از مهم‌ترین گام‌ها و ابزارها برای رسیدن به توسعه پایدار است و در این زمینه یکی از استراتژی‌ها و راهکارها بحث آموزش شهروندی است.

بصاری افزود: هر شهر و منطقه‌ای بایستی از ابزار مناسب و شرایط فرهنگی و اجتماعی خود برای امر آموزش کاهش میزان زباله تولیدی و همکاری در برنامه‌های تفکیک از مبدا و بازیافت برای رسیدن به هدف استفاده کند.

وی گفت: آموزش چهره به چهره، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و عصر حاضر بهره جستن از فضای مجازی از روش‌های آموزش اصولی در بحث تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند است.

بصاری تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در سال‌های اخیر تلاش کرده است که به موضوع تفکیک از مبدا با نگاه ویژه و اولویت‌دار نگاه کند. لذا در همین راستا فرهنگ‌سازی و آموزش را در اولویت برنامه‌های تفکیک از مبدا قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: فعالیت غرفه‌های تفکیک از مبدا، واگذاری نواحی ششگانه به بخش خصوصی جهت جمع آوری پسماندهای خشک، جمع آوری پسماندهای خشک ادارات و سازمان‌ها، مجهزکردن تمام فرهنگسراها به مخازن ویژه پسماندهای خشک، آموزش چهره به چهره شهروندان، اجرای برنامه‌ها، آغاز آموزش و جمع آوری پسماندهای خشک در مجتمع‌های مسکونی شهر ارومیه و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی برای کودکان جهت آموزش با مقوله تفکیک از مبدا از جمله اقدامات سازمان است.

بصاری گفت: پیگیر هستیم تا به زودی اپلیکشن تفکیک از مبدا نیز در شهر ارومیه راه اندازی شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد ولی در مسیر پیش رو تنها مشارکت شهروندان و رسانه‌های جمعی می‌تواند باعث سرعت‌بخشیدن شود.

وی خاطر نشان کرد: کودکان در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار دارند و از مهم ترین اقشار در جامعه هدف ما برای فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدا هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: نیازمند همراهی و مشارکت شهروندان فهیم اورمیه در زمینه مدیریت پسماند هستیم تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده با سرعت بیشتری نزدیک شویم.

نظر شما