شناسهٔ خبر: 50067469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تعرض به مسجد الاقصی را تحمل نخواهیم کرد

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: هیچ گونه تعرض و تجاوز به مسجد الاقصی را با بهانه برگزاری مراسم یهودیان نمی‌پذیریم چرا که این مسجد به مسلمانان تعلق دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
شیخ "عکرمه صبری" خطیب مسجد الاقصی افزود، ما مسئله اقدام یهودیان در برگزاری مراسم در مسجد الاقصی را هرگز نمی‌پذیریم و بار‌ها تاکید کرده ایم این مسجد به مسلمانان تعلق دارد و ما از دین و عقاید مسجد مبارک الاقصی خود دفاع می‌کنیم.
خطیب مسجد الاقصی افزود، مسجد الاقصی به مسلمانان تعلق دارد و ما حق داریم از آن دفاع کنیم. ما هیچ تجاوزی به مسجد الاقصی را نمی‌پذیریم. ما این مسئله را در همه رسانه‌ها مطرح کرده ایم. این نه تنها نظر من بلکه نظر میلیون‌ها مسلمان است.

عکرمه صبری، درباره اقدام نیرو‌های رژیم صهیونیستی در یورش به منزلش نیز گفت: در ساعت شش و سی دقیقه صبح درب منزل با شدت و خشونت کوبیده شد. من طبق معمول انتظار داشتم نظامیان رژیم اسرائیل باشند. وقتی در را باز کردم به من گفتند از نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی هستند و کارت شناسایی مرا خواستند. به من ابلاغ کردند که ساعت ۹ صبح باید به مرکز بازجویی بروم.

وی تصریح کرد گمان می‌کنم بازخواست من، به موضوع تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی در دادن مجوز به یهودیان برای برگزاری مراسم مذهبی خود در مسجد الاقصی ارتباط داشته باشد.

«محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس حمله سحرگاه امروز یکشنبه به منزل شیخ عکرمه صبری و تحویل ابلاغیه برای حضور به منظور بازجویی را محکوم و تاکید کرد این یک روش مفتضحانه است که اشغالگران از طریق آن می‌کوشند بر ائمه جماعت و محافظان مسجدالاقصی که نماد‌های قدس به شمار می‌روند سخت بگیرند تا بتوانند طرح‌های خبیثانه خود را در مسجدالاقصی اجرایی کنند. حماده ضمن تقدیم سلام به شیخ صبری، با او اعلام همبستگی کرد.

شیخ صبری نیز حمله به منزل خود را اقدامی تحریک آمیز توصیف و تاکید کرد فراخواندن او در پی مواضعی است که ضد اجازه به شهرک نشینان برای ادامه حمله به مسجدالاقصی و اجازه ادای نماز در سکوت در رواق‌های آن اتخاذ کرده است.

نظر شما