شناسهٔ خبر: 50064132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رییس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار خبر داد:

انعقاد 15 تفاهم نامه همکاری با ادارات و سازمان های شهرستان اصفهان

موج نیوز

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان برخوار از انعقاد 15 تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادهای شهرستان اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا ملک پور در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به انعقاد 15 تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادهای شهرستان گفت: همچنین در زمینه بررسی مشکلات اشتغال و رفع موانع تولید جلسات متعدد هم اندیشی با مسئولان شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره برگزاری 18 دوره آموزشی در مرکز فنی وحرفه ای شهرستان برخوار بیان کرد: این مرکز دارای 10 کارگاه آموزشی از جمله کارگاه برق صنعتی، اکترونیک، تاسیسات شامل تعمیرات پکیج،نقشه کشی ، فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک و صنایع دستی و ... است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری ۹۵ نفر هنرجو در این مرکز ثبت نام کردند، افزود: دوره‌های آموزشی مرکز فنی وحرفه ای برخوار شامل معرق کار چرم، فیروزه‌کوبی، نقشه کشی صنعتی و ساختمان، گردشگری و بومگردی، تأسیسات، تولیدات نمدی دست دوز، برق صنعتی، چهره پردازی کودک، مربی مهدکودک، معماری و توسعه دهنده صفحات وب، خیاطی، پرورش گیاهان دارویی و دوره تعمیرکاری پکیج شوفاژ گازی ، دوزنده چادر و مقنعه، مربی مهدکودک و نقشه کش صنعتی می باشد.

ملک پور اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور مسئولین اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی و مدیران آموزشگاه های آزاد شهرستان برگزار شد، مقرر شد که آموزش های مهارتی در شهرستان برخوار تولید محور شوند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار ادامه داد: هدف اصلی مرکز فنی و حرفه ای برخوار ، آموزش و بالا بردن مهارت افراد قبل از اشتغال است.

وی با بیان اینکه جلسه ای با اداره جهاد کشاورزی بخش حبیب آباد برگزار شد، تشریح کرد: با توجه به پتانسیل ها و امکانات موجود در بخش حبیب آباد، مقرر شد دوره های کشت و کار گلخانه ای گیاهان دارویی ، پرورش گیاه های زینتی و آپارتمانی و پرورش ماهیان زینتی انجام پذیرد.

 علیرضا ملک پور گفت: در راستای توانمندی های این مرکز در استفاده از پتانسیل های آموزشی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری، فی ما بین مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان و اتحادیه طلا وپیرایش شهرستان، و مجتمع ندامتگاهی کانون، نظام نسوان استان اصفهان امضاء شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای تعاملات واستفاده از پتانسیل های آموزشی تفاهم نامه ای با مرکز آموزش گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب با هدف افزایش سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی مورد نیاز واحدهای اقتصادی، مربیان، کارشناسان وکارآفرینان صورت پذیرفت.

ملک پور بیان داشت: در راستای تعاملات واستفاده از پتانسیل های آموزشی تفاهم نامه با مرکز آموزش گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب با هدف افزایش سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی مورد نیاز واحدهای اقتصادی و همچنین با اتاق اصناف شهرستان تفاهم نامه منعقد گردید که هدف ازآن آینده پژوهی در حوزه مشاغل مورد نیاز صنایع و سایر واحدهای تولیدی و خدماتی و اجرای طرح مهارت آموزی دوگانه (آموزش – کار) مهمترین راهکار برای چرخه اشتغال کشور می باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار با اشاره باینکه در حال حاضر بیش از 30 رشته صنایع دستی در شهرستان در حال فعالیت است، افزود: دومین جمعیت شاغل به لحاظ تنوع صنایع دستی و اشتغال پس از شهرستان اصفهان، شهرستان برخوار است.

وی با بیان اینکه سفره‌های قلم‌کاری مخصوص شهرستان برخوار است، گفت: با توجه به  ارزش خاصی که این هنر دارد آموزش صنایع دستی با هدف توانمندسازی بانوان در کسب و کار در روستاهای شهرستان برخوار برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم مهارت آموزی به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اهمیت آموزش های مهارتی در تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بویژه منابع انسانی و اشتغال با استراتژی کلان بیانگر رسالت مهم این سازمان در آموزش نیروس انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای کشور است.

ملک پور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تغییر مدل کسب و کارها در کشور شده است، بیان داشت: در چند ماه گذشته آموزش کار در فضای مجازی از جمله نحوه ایجاد سایت و وبلاگ و بازاریابی به ویژه در روستاهای شهرستان برخوار انجام شده است.

وی همچنین گفت: با توجه به مشکل کم آبی و ضرورت جایگزینی کشت‌های کم آب بر در شهرستان برخوار، با نیازسنجی که در مناطق روستایی شهرستان برخوار انجام شده است  تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی و کشت زعفران و گل گاو زبان انجام شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برخوار اظهار کرد: در شهرستان برخوار تاکنون حدود ۱۰۰ نفر را  در زمینه کشت کار زعفران و گیاهان دارویی آموزش داده ایم.

 

نظر شما