شناسهٔ خبر: 50015666 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آثار رحمت خداوند در ماه ربیع الاول هویدا است

ربیع الاول فصلِ زیبای شکوفایی غنچه های نبوت و امامت و روایت ایثارِ بی مانند امیرمومنان در لیله المبیت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ربیع الاول سومین ماه از ماه‌های قمری را ماه سرور و شادی اهل بیت (ع) می‌نامند.
 
این ماه همانگونه که از اسم آن پیدا است بهار ماه‌ها می‌باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویدا است، در این ماه ذخایر برکات خداوند و نور‌های زیبای او بر زمین فرود آمده است.
 
ماه ربیع الاول، ماه ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) از ماه‌های پر برکت سال است.
 
حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیهاسلام، آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است.
 
به حرمت حلول دلنشین ماه ربیع الاول ،جایِ پیراهن سوگ و عزا ،جامه ای سپید می پوشیم و به ماه پر خیر و برکت ربیع خوشامد می گوییم به ماهِ بهاری که بر تارک آن طلوع سرّ الله اکبر و وجه الله اعظم می درخشد.
 
ربیع جوشش شادی در آسمان و زمین است با طلوع ریحانه های بی نظیرِ آفرینش ...
 
و چه زیبا رهبر فرزانه مان در فضیلت این ماه فرموده اند: ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبداللّه جعفربن‌محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
انتهای پيام/س

برچسب‌ها:

نظر شما