شناسهٔ خبر: 50008070 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست

وزیر امور خارجه با بیان این‌که پیام‌های شفاهی آمریکا و وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی برای ما ملاک نیست، گفت: گفتگو‌های ایران و عربستان در مسیر خوبی در حال طی شدن است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حسین امیرعبداللهیان امروز (پنجشنبه) پس از دیدار با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران، لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می‌داند.

 آمادگی شرکت‌های ایرانی برای احداث دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در بیروت و جنوب لبنان
رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: کاملا آماده هستیم برای ارائه کمک به لبنان برای این‌که بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند.

او افزود: شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در بیروت و جنوب لبنان را در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.

امیرعبداللهیان یاد آور شد: ما این کار را با سرمایه گذاری مشترک سرمایه داران لبنانی و با سرمایه ایرانی و با صدور خدمات فنی - مهندسی ایرانی به سرعت انجام خواهیم داد.

اهمیت ایستادگی لبنان برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه
وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: دولت، مردم لبنان و ارتش و مقاومت لبنان نقش بزرگی در ایستادگی در برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دارند.

وی یاد و شهدای مقاومت لبنان و ایستادگی آن‌ها در برابر صهیونیسم و تروریسم در منطقه گرامی داشت و افزود: از همه شهدای مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه و از حمایت‌های شهید بزرگ مبارزه با تروریسم و صهیونیسم سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس قدردانی کرده و یاد و خاطره این بزرگمردان لبنانی، ایرانی، عراقی و حوزه مقاومت را گرامی می‌داریم.

 ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است
وزیر خارجه کشورمان همچنین از نقش لبنان در ایستادگی در برابر رژیم جعلی اسرائیل تقدیر کرد و گفت: از بیروت با صدای بلند اعلام می‌کنیم ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در گفت و گو با مقامات عالی لبنان موضوع گفتگو‌های منطقه‌ای ایران مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران گفتگو را بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای همکاری‌های منطقه‌ای و خروج بیگانگان از منطقه می‌داند.

گفتگو‌های ایرانی و سعودی در مسیر خوبی در حال طی شدن است
وزیر خارجه خاطرنشان کرد: به گفتگو باور داریم چه در موضوعات منطقه‌ای و چه بین المللی و آن را مناسب‌ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی می‌دانیم. گفت و گو‌های ایرانی و سعودی نیز در مسیر خوبی در حال طی شدن است.

 پیام‌های شفاهی آمریکا و وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی برای ما ملاک نیست
امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین هم بیان کرد: مذاکره را به عنوان یک اصل قبول داریم. گفتگو‌های مفصلی را با وزیر خارجه لبنان در این خصوص داشتیم.

او با بیان این‌که مذاکره‌ای که حقوق و منافع ملت ایران را تامین کند مورد توجه ایران است، افزود: در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آن‌ها به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود بازخواهد گشت.

وزیر خارجه عنوان کرد: اما در این موضوع پیام‌های شفاهی آمریکا برای ما ملاک نیست. وعده‌های بدون عمل سه کشور اروپایی ملاک نیست. ما براساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان، عمل خواهیم کرد.

او ادامه داد: در توافق هسته‌ای (برجام)، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند ماند و این روش را در صورت رفتار متقابل طرف‌های مقابل احیا خواهیم کرد.
<div id="video-display-embed-code_430551" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/827668/430551?width=400&height=300"></script></div>


نظر شما