شناسهٔ خبر: 50003973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیرعبداللهیان در دیدار با «نبیه بری»:

وزارت نیروی ایران آمادگی دارد مشکل کمبود برق لبنان را حل کند

طیبه بیات

وزیر امور خارجه گفت: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با اجرای پروژه های مختلف در لبنان مشکل کمبود برق این کشور را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور گفتگو با مقامات لبنانی در بیروت به سر می‌برد، با «نبیه بری» رئیس مجلس نمایندگان این کشور ملاقات و موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد تبادل و گفتگو قرار داد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید در لبنان، نقش سازنده مجلس نمایندگان و ریاست آن در تشکیل دولت جدید و گام برداشتن در جهت تحکیم وحدت ملی را مورد ستایش قرار داد و بار دیگر درگذشت همسر امام موسی صدر را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان تقویت دوستان جمهوری اسلامی ایران را یکی از محورهای اصلی سیاست های دولت جدید ایران خواند و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم آوردن زمینه گسترش همکاری های دو کشور و تشویق فعالان اقتصادی ایران برای حضور در لبنان است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با اجرای پروژه های مختلف در لبنان مشکل کمبود برق این کشور را برطرف نماید. همچنین شرکت‌های فنی و مهندسی ایران توانایی ارائه خدمات به بازار لبنان با کیفیتی در سطح بالای جهانی و با قیمت پایین‌تر را دارند.

نبیه بری نیز ضمن تشکر از پیام های تبریک مقامات ایرانی به مناسبت تشکیل دولت جدید در لبنان و ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان، روابط خوب و همکاری کشورش با ایران و روابط خوب و همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران و دریافت خدمات فنی و مهندسی از ایران در زمینه های مختلف را یک ضرورت برای توسعه لبنان توصیف کرد.

وی افزود: ما معتقدیم که دوست را باید در زمان سختی ها شناخت و ایران کشوری بوده است که در زمان های دشوار در کنار لبنان بوده و به تحکیم و ارتقاء جایگاه آن در منطقه مساعدت کرده است.

نظر شما