شناسهٔ خبر: 49993970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تهديد روسيه به بستن دفاتر ديپلماتيک آمريکا در مسکو

صاحب‌خبر -
تهديد روسيه به بستن دفاتر ديپلماتيک آمريکا در مسکو
خبرگزاری آریا- روسیه تهدید کرد در صورت اجرایی شدن پیشنهاد کنگره برای اخراج 300 دیپلمات روسی دفاتر دیپلماتیک آمریکا در آن کشور می بندد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزارت خارجه روسیه سه شنبه شب اعلام کرد پیشنهاد کنگره آمریکا برای اخراج 300 دیپلمات روس از آمریکا، در صورت اجرا شدن، منجر به بسته شدن دفاتر دیپلماتیک آمریکا در روسیه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، سناتور‌های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا سه شنبه از جو بایدن، رئیس جمهور خواستند اگر روسیه برای تعداد بیشتری دیپلمات آمریکایی در روسیه روادید صادر نکرد، دیپلمات‌های روس را از آمریکا اخراج کند.
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «پیشنهاد چنین اقداماتی ظاهراً باعث بسته شدن نهاد‌های خارجی آمریکا در روسیه می‌شود.»
این وزارتخانه افزود: «آن‌ها باید بدانند که تقصیر این امر به گردن خودشان است.» وزارت خارجه روسیه تصریح کرد مسکو این تعداد دیپلمات در واشنگتن ندارد و آن پیشنهاد ظاهراً شامل کارکنان دیپلماتیک دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل است.
پیشنهاد آمریکا توسط سران کمیته اطلاعاتی و کمیته روابط خارجی سنا به منزله تشدید تنش‌های دیرینه مسکو و واشنگتن بر سر تعداد دیپلمات‌هایی است که در خاک یکدیگر دارند.

نظر شما