شناسهٔ خبر: 49976352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست آموزش و پرورش لرستان به ایلنا خبرداد:

عدم تعیین آغاز آموزش حضوری دانش آموزان شهرستانی/ امکان استمرار آموزش مجازی پس از کرونا

سرپرست اموزش و پرورش لرستان گفت: تاریخ دقیقی برای پایان آموزش مجازی دانش آموزان نمی توان پیش بینی کرد و امکان دارد این نوع آموزش پس از کرونا نیز در کنار آموزش حضوری ادامه پیدا کند.

صاحب‌خبر -
سید عیسی سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنای لرستان، اظهار کرد: بازگشایی حضوری مدارس تابع شرایط و اصولی است که بخشی از آن به شرایط جامعه و بخشی دیگر به برنامه ریزی های داخلی آموزش و پرورش، مجوز های ستاد ملی کرونا، واکسیانسیون معلمان، خانواده های دانش آموزان و رانندگان سرویس های دانش آموزی مرتبط است.

وی تاکید کرد: از سوم مهر ماه ۱۴۰۰ آموزش حضوری در مدارس کم جمعیت روستایی با حداکثر 15 دانش آموز آغاز شده است و در حال حاضر ادامه دارد.

سهرابی تصریح کرد: بر اساس الگوی آموزشی و تربیتی طراحی شده به تدریج و با حصول اطمینان از تضمین سلامت دانش آموزان به عنوان مهم ترین اولویت آموزش و پرورش در گسترش آموزش های حضوری، این موضوع با هماهنگی اولیا دانش آموزان و سایر عوامل موثر و سهیم در تعلیم و تربیت دانش آموزان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: آمادگی مدرسه برای بازگشایی حضوری و یا ترکیبی، از طریق فرم های اطلاعاتی سامانه ltms.medu.ir اعلام می شود و پس از  آن مجوز بازگشایی مدارس مناطق و شهرستان ها با هماهنگی فرماندار، بخشدار و رئیس شبکه بهداشت صادر می شود.

سرپرست آموزش‌و پرورش لرستان عنوان کرد: از مهم ترین مولفه های تاثیر گزار در آغاز آموزش حضوری دانش آموزان در شرایط کرونا می توان به تعداد دانش آموزان مدرسه، رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد.

وی بیان کرد: آموزش مجازی به همراه آموزش های تلویزیونی و مکاتبه ای برای دانش آموزان در ایام کرونا پیش بینی شده است و مدیران مدارس با تهیه و تدوین اطلس یادگیری دانش آموزان، متناسب با شرایط دانش آموز و میزان دسترسی آن ها به وسایل الکترونیکی و شبکه های ارتباطی تدابیر لازم را اندیشیده و عملیاتی می کنند.

سهرابی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم دسترسی بخش عمده ای از دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری به وسایل هوشمند و  شبکه های ارتباطی، دانش آموزا.ن این مناطق از  آموزش های حضوری برخوردار هستند

نظر شما