شناسهٔ خبر: 49962356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم توجه جدی به عشایر ایلام

خبرگزاری صداوسیما

در گرامیداشت روز دامپزشکی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور در منطقه عشایری چاویز از خدمات دامپزشکان تقدیر و بر رفع مشکلات عشایر تاکید کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام درحاشیه بازدید از منطقه عشایری چاویز گفت: خرید فرآورده‌های گوشتی از کشتارگاه‌ها و قصابی‌های غیرمجاز یک ناهنجار بهداشتی و ضد فرهنگی محسوب می‌شود که باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار با بیان اینکه کشتار و عرضه گوشت غیرمجاز باعث شیوع و انتقال بیماری‌های متعدد مشترک انسان و دام می‌شود افزود: رسانه‌ها در خصوص فرهنگ سازی سوق دادن کشتارگاه‌های غیرمجاز برای ذبح دام به صورت مجاز و همچنین آگاه‌سازی و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید گوشت از قصابی‌های مجاز نقشی موثر دارند.

وی  یادآور شد: دامپزشکان وظیفه خطیر نظارت و کنترل دام را برعهده دارند و بدون شک همکاری کشتارگاه‌های غیرمجاز با دامپزشکان و تمکین آن‌ها از قانون در کنترل بیماری ها، افزایش بهداشت دام و سلامت مصرف کنندکان موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه کشتارگاه‌های غیرمجاز باید قانونمند و ضابطه پذیر شوند تا بیماری‌های مشترک دامی کاهش یابد و سلامت جامعه و شهروندان تهدید نشود تاکید کرد:  باید تلاش شود مصرف کنندگان نیز از کشتارگاه‌ها و قصابی‌های غیرمجاز گوشت خریداری نکنند تا این اماکن به سمت مراکز مجاز ذبح سوق پیدا کنند.

استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ پرورش مرغ است.

<div id="video-display-embed-code_7070180"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3239081/7070180?width=400&height=300"></script></div>
 

 

نظر شما