شناسهٔ خبر: 49958865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانش‌بنیان‌ها انحصار تولید تجهیزات تشخیص هویت زیستی را شکستند/ امکان سفارشی‌سازی این محصول براساس نیازهای کشور

فناوری‌های پیشرفته در شناسایی هویت در اختیار چند کشور پیشرفته و صنعتی بود، اما یک شرکت دانش‌بنیان این انحصار را شکسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اهمیت بالای فناوری تشخیص هویت، پیشرفت‌های قابل توجهی در ساخت ابزارهای کارا و قابل اطمینان در این حوزه صورت گرفته است که دانش فنی آن تنها در اختیار چند کشور پیشرفته صنعتی قرار داشت اما یک شرکت دانش‌بنیان به این هدف دست یافت و عنوان نخستین طراح و تولیدکننده سامانه‌های هوشمند تشخیص هویت بیومتریک مبتنی بر آثار انگشتان و عنبیه چشم در ابعاد ملی فعالیت می‌کند.

ولی تنها عضو هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان بهین پژوهش درباره حیطه فعالیت­ ها و تولیدات  این شرکت دانش بنیان گفت: تولید سخت‌افزارهای با کیفیت زیست‌سنجی شامل لایواسکنر اثرانگشت دوربین عنبیه، ثابت، قابل حمل از تولیدات فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

کیت ثبت‌نام این شرکت دانش‌بنیان شامل لایو اسکن اثر انگشت، دوربین‌های عنبیه و تصویربرداری چهره برای دریافت اطلاعات بیومتریکی شهروندان است و به گفته این فال فناور، در پروژه های جمع‌آوری اطلاعات در سطح ملی مانند کارت هوشمند، گواینامه رانندگی و ثبت‌نام انتخابات کاربرد دارد.

 

سفارشی‌سازی بر اساس نیاز مشتری

امکان توسعه فناوری و سفارشی‌سازی بر اساس نیازمندی‌های خاص مشتریان، در این محصول دانش بنیان وجود دارد. این سیستم به دو دسته قضایی و شهروندی تقسیم بندی می‌شود و هر دو شامل مقیاس ملی و مقیاس کوچک و بزرگ هستند. AFIS شرکت بهین‌پژوهش منطبق بر آخرین استانداردهای جهانی بوده و دارای مزیت‌های رقابتی مانند سرعت، دقت و قیمت است.

پروژه‌ تهیه و نگهداری سوابق مجرمین، پروژه‌های کنترل مرز مبتنی بر اثر انگشت، چهره یا عنبیه، زیر سیستم بیومتریک مرتبط با پروژه‌های صدور کارت هوشمند ملی، انتخابات بیومتریکی، سایر برنامه‌های شهروندی که نیاز به فناوری قابل اعتماد شناسایی دارد از جمله این موارد هستند.

به دلیل فناوری بالای سامانه های یادشده و اینکه این شرکت، تنها تولید کننده آن در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است، به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های دانش بنیان کشور شناخته می شود.

هم اکنون تمامی مراکز ملی کشور اعم از نیروی انتظامی، ثبت احوال کشور( کارت هوشمند ملی)، تمامی زندانهای کشور و ... به سامانه تشخیص هویت این شرکت تجهیز و درحال کار هستند.

این شرکت دانش‌بنیان محصولات سخت افزاری دیگری هم تولید می کند. این محصولات به لایواسکن، اسکنر اثر انگشت، و دوربین عنبیه تقسیم بندی می‌شوند. تجهیزات تشخیص هویت مبتنی بر اثرانگشت برای کاربردهای شهروندی، ماژول محاسباتی سریع برای پردازش‌های حجیم، ادیتور بیومتریک برای لتنت‌های اثرانگشت و پالم، سامانه شناسایی چهره نیز نیازهای مشتریان را در این حوزه برطرف می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما