شناسهٔ خبر: 49953763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فقط پرسپولیس نماینده ندارد!

مهدوی‌کیا ۲۹ بازیکن را گلچین کرد (اسامی)

اسامی فهرست جدید تیم امید ایران اعلام شد و مهدی و مهدوی‌کیا نفرات منتخب خود را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی‌کیا پس از اینکه هدایت تیم امید ایران  را برعهده گرفت، ۶۶ بازیکن را در قالب سه اردوی متفاوت طی تاریخ‌های بیست و پنجم شهریورماه الی پنجم مهرماه به مرکز ملی فوتبال فراخواند و عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داد که پس از بررسی‌های خود و اضافه کردن دو نفر دیگر، نفرات منتخب را معرفی نمود.

 

سرمربی تیم امید ایران پس از زیر نظر گرفتن تمرینات بازیکنان امید در اردوی اخیر که طی دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شد، امروز ۲۹ بازیکن منتخب را به اردوی جدید فراخواند تا روند آماده‌سازی خود را به‌صورت جدی‌تر دنبال کند.

مهدوی‌کیا در فهرست جدید تیم امید ایران نام ۴ دروازه‌بان، ۶ مدافع، ۱۰ هافبک و ۹ مهاجم را قرار داده که احتمال می‌رود در اردوهای بعدی بازهم این تعداد مورد غربالگری قرار بگیرند و تیم امید منسجم‌تر و آماده‌تری راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شود.

نگاه به فهرست جدید تیم امید ایران نشان می‌دهد که از بین ۱۶ تیم فصل جدید لیگ برتر، فقط پرسپولیس و هوادار تهران هیچ نماینده‌ای در این جمع ندارند و چهار تیم لیگ یکی هم دارای بازیکن در جمع ملی‌پوشان امید هستند.

 

بنابر اعلام مهدوی‌کیا، اردوی تیم امید ایران در شرایطی از روز پنج‌شنبه هفته جاری(۲۵ مهر) الی جمعه هفته آینده(۲۳ مهر) در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود که احتمال می‌رود باشگاه‌های لیگ برتری چندان موافق حضور بازیکنان خود در این مقطع برای شرکت در تمرینات نباشند چراکه در حال آماده‌سازی پیش‌فصل برای حضور در لیگ برتر هستند و در این بین، برخی از آنها هنوز تمرینات و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای هماهنگی بین بازیکنان جدید خود نداشته‌اند.

 

 

با این وجود فدراسیون فوتبال نسبت به معرفی ۲۹ بازیکن برای حضور در تمرینات تیم امید ایران دعوت کرده که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بانان
علیرضا رضایی، حسین خطیر، محمدجواد کیا و رضا کاخساز

* مدافعان
امیرمحمد هوشمند، میلاد کر، سامان فلاح، محمدمهدی احمدی، محمدامین حزباوی و حسین شاوردی

* هافبک‌ها
یاسین سلمانی، بهزاد سلامی، محمد خدابنده‌لو، محمد سلطانی‌مهر، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، محمد قادری، امیرعلی صادقی، علیرضا باویه، حسین نخودکار

* مهاجمان
امیرحسین حسین‌زاده، محمدمهدی محبی، علیرضا کوشکی، مهدی هاشمی‌نژاد، مهدی لموچی، فرزان دانا، یونس اکبرپور، آریا برزگر و ساسان حسینی

اسامی ملی‌پوشان امید به تفکیک باشگاه‌ها نیز در زیر آمده است:

سپاهان: یاسین سلمانی
استقلال: علیرضا رضایی، امیرعلی صادقی و امیرحسین حسین‌زاده
تراکتور: بهزاد سلامی و محمد قادری
گل‌گهر سیرجان: حسین نخودکار و ساسان حسینی
فولاد خوزستان: محمدامین حزباوی و علیرضا باویه
پیکان: سامان فلاح، محمدمهدی محبی و علیرضا کوشکی
مس رفسنجان: یونس اکبرپور
پدیده مشهد : محمدجواد کیا
صنعت نفت: محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر
آلومینیوم اراک: امیرمحمد هوشمند
نساجی مازندران: حسین خطیر
نفت مسجدسلیمان: محمدمهدی احمدی
ذوب‌آهن: میلاد کر، محمد خدابنده‌لو و محمد سلطانی‌مهر
فجر سپاسی شیراز: فرزان دانا و آریا برزگر
قشقایی شیراز: مهدی لموچی
ملوان انزلی: مهدی هاشم‌نژاد
خیبر خرم‌آباد: حسین شاوردی
مس شهربابک: رضا کاخساز

 

*مرحله اول اردوی آماده سازی تیم امید با حضور 66 بازیکن برگزار شد که در نهایت مهدی مهدوی کیا 5 مهر نام 50 بازیکن را برای حضور در لیست تیم امید به کنفدراسیون فوتبال ارایه داد و حالا لیست نهایی باید از بین این 50 بازیکن انتخاب شود.


*با توجه به فرصت کم تا شروع بازی ها در شهر دوشنبه مهدی مهدوی کیا بالاجبار این بار اردوی تیم امید را با حضور 29 بازیکن برگزار خواهد کرد.


*یاسین سلمانی بازیکنی که از سپاهان به اردوی آماده سازی تیم امید دعوت شده هم اکنون در اردوی تیم ملی در امارات بسر می برد. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال او بعد از بازی با کره جنوبی به اردوی تیم امید ملحق خواهد شد.


*بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم امید از 14 باشگاه لیگ برتری هستند. پرسپولیس و هوادار در تیم امید نماینده ندارند. البته در اردوی پیشین محمد شریفی از پرسپولیس به اردوی تیم امید دعوت شده بود که یحیی گل محمدی با توجه به اهمیت بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا از مهدی مهدوی کیا خواست بعد از این بازی در صورت نیاز محمد شریفی را به اردوی تیم امید دعوت کند. 3 تیمی که از دسته اولی در تیم امید نماینده دارند تیم های مس شهر بابک – ملوان و خیبر خرم آباد هستند.


*بسیاری از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم امید بازیکنانی هستند که به همراه تیم ملی جوانان به مرحله نهایی جام ملت ها صعود کردند اما در ادامه به دلیل کرونا و لغو مسابقات انتخابی جام جهانی این فرصت بزرگ را از دست دادند.


*ذوب آهن – پیکان و فجر سپاسی با سه بازیکن در اردوی تیم امید دارای بیشترین سهمیه در این تیم هستند.


*برخی از بازیکنان که به اردوی جدید تیم امید دعوت شدند در اردوی پیشین این تیم حضور نداشتند و مهدی مهدوی کیا با مشورت سرمربیان تیم های لیگ برتری آنها را به اردوی جدید دعوت کرد. البته همه بازیکنان دعوت شده به اردوی قبلی که 66 بازیکن بودند توسط کادر فنی امید امید مورد ارزیابی قرار گرفتند.


*هیچ بازیکنی از لیگ 2 به اردوی آماده سازی تیم امید دعوت نشده است.


* از تیم امید نساجی که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر امیدهای کشور شده است بازیکنی به اردوی تیم امید دعوت نشده است. تنها حسین خطیر دروازه بان تیم نساجی به اردوی تیم امید دعوت شده است. البته ملاک دعوت مهدی مهدوی کیا از بازیکنان برای حضور در اردوی تیم امید بازی در لیگ یک و لیگ برتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما