شناسهٔ خبر: 49878340 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

تشخیص علائم هشدار دهنده آسیب عصبی

آسیب عصبی معمولاً به عنوان عارضه دیابت تصور می شود ، اما می تواند پس از آسیب یا صدمه نیز ایجاد شود. آسیب عصبی به عنوان نوروپاتی محیطی نیز شناخته می شود. اعصابی که به احتمال زیاد آسیب می بینند ، در بازوها ، پاها و دستان شما قرار دارند ، اگرچه سایر قسمت های بدن نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، هنگامی که مجروح می شوید یا تحت عمل جراحی قرار می گیرید ، اعصاب دیگر سیگنالی از مغز برای انتقال احساس دریافت نمی کنند. گاهی اوقات ، اعصابی که فقط تا حدی آسیب دیده اند می توانند خود را ترمیم کنند.

چگونه آسیب عصبی رخ می دهد

آسیب عصبی می تواند بعد از هرگونه صدمه ای رخ دهد ، که نتایج اغلب به شدت آسیب مربوط می شود. صدمات جزئی ممکن است باعث آسیب عصبی شود ، اما بدن شما سعی می کند تا جایی که ممکن است خود را ترمیم کند. با این حال ، صدمات جدی تر می تواند باعث آسیب شدید عصبی شود که اغلب نیاز به ترمیم عصب دارد.

آسیب عصبی

به گزارش اقتصادآنلاین، اعصاب از الیاف تشکیل شده اند که به آنها آکسون نیز گفته می شود. این الیاف با بافت هایی پوشانده شده اند که به عنوان نوعی عایق عمل می کنند. گاهی اوقات ، پس از آسیب ، فقط الیاف آسیب می بینند. در سناریوهای جدی تر ، هم الیاف و هم بافت ها آسیب می بینند. در برخی موارد ، عصب کاملاً بریده می شود.

علائم آسیب عصبی

بدون عملکرد صحیح اعصاب ، احتمالاً احساس ناراحتی یا حتی درد را تجربه خواهید کرد. این اتفاق می افتد زیرا اعصاب قادر به انتقال سیگنال های صحیح از مغز به نخاع نیستند. علائم آسیب عصبی شامل موارد زیر است:

  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن دست و پا
  • احساس می کنید دستکش یا جوراب تنگ پوشیده اید
  • ضعف عضلانی ، به ویژه در بازوها یا پاها
  • به طور مرتب اشیایی را که در دست دارید رها کنید
  • دردهای شدید در دست ها ، بازوها ، ران ها یا پاهای شما وجود دارد
  • احساس وزوز که مانند یک شوک الکتریکی خفیف احساس می شود

گزگز پا

آسیب عصبی در قسمتی از بدن که آسیب دیده است بدتر است. به عنوان مثال ، اگر به بازو یا شانه خود آسیب وارد کرده اید ، ممکن است علائم بیشتری در بازوها و دستان خود داشته باشید تا در پاها.

ترمیم آسیب عصبی

گاهی اوقات اعصاب آسیب دیده می توانند ترمیم شوند ، به ویژه اگر پس از آسیب سریع درمان شوند. به همین دلیل ، مهم است که پس از آسیب جدی یا هنگامی که برای اولین بار علائم آسیب عصبی را مشاهده کردید ، با پزشک تماس بگیرید. این وضعیتی است که در آن شما نمی خواهید زیاد منتظر بمانید زیرا گاهی اوقات به اعصاب به حدی صدمه می رسد که قابل جبران نیستند.

دکتر می تواند اعصاب را ترمیم کند ، چه شما علائم را به موقع تشخیص داده باشید یا نه. او عصب (های) آسیب دیده را کاوش می کند و بافت های آسیب دیده را برمی دارد. حتی او اغلب می تواند اعصاب قطع شده را دوباره به هم وصل کند ، به شرطی که به اندازه کافی عصب باقی مانده باشد تا دوباره به هم متصل شود.

هنگامی که عصب ترمیم شد ، به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که احساس طی چند ماه به تدریج برمی گردد. اعصاب شما حتی در صورت آسیب دیدگی ، با این فرض که به درستی ترمیم شده اند ، قادر به ترمیم و بازسازی هستند.

اگر مشکوک به آسیب عصبی هستید ، مهم است که فوراً به پزشک مراجعه کنید. درمان در دسترس است و آسیب عصبی چیزی نیست که از آن بترسید.

برچسب‌ها:

نظر شما