شناسهٔ خبر: 49870602 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار؛ سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان‌های شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارندگی‌های سیلابی در شمال و شمال غرب کشور، نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم فریبا گودرزی، گفت: امروز و فردا در گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، و برخی نقاط مازندران، گلستان و شمال آذربایجان‌غربی، بارش باران و برای مناطق مرتفع و کوهستانی، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بارش‌ها تا اواسط هفته آتی با شدت و ضعف ادامه دارد که شدت بارش‌ها برای امشب در گیلان و اردبیل سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق خواهد شد. هموطنان در شمال کشور به این هشدار‌ها توجه داشته باشند.

گودرزی ادامه داد: شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق شدید، همراه با وزش باد‌های بسیار شدید رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: برای دو روز آینده در برخی از ساعت‌ها، سرعت وزش باد در خراسان‌شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، افزایش خواهد یافت که منجر به خیزش گردوخاک می‌شود. برای روز‌های شنبه و یکشنبه خیزش گردوخاک برای نوار شرقی کشور پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا دریای خزر و از بعدازظهر جمعه تا شنبه آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، تهران برای امروز آسمانی صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد ندارد. امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و تهران در روز‌های آتی خنک می‌شود.

نظر شما