شناسهٔ خبر: 49866475 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برکاتی در تیتر امشب:

دستیابی به ایمنی جمعی نیازمند واکسیناسیون است

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت که برای ایجاد ایمنی جمعی، ناچار به انجام واکسیناسیون هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیان کرد: معمولا کسانی که از تزریق واکسن امتناع می کنند شیوه نامه‌های  بهداشتی را هم رعایت نکرده و نسبت به این بیماری ساده انگاری دارند.

او  افزود: معمولا در سنین پایین کمتر شاهد هستیم که شیوه‌نامه‌های  بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بهترین حفاظت در برابر این بیماری واکسیناسیون است. در شرایطی که فاصله گذاری های اجتماعی رعایت نمی شود بهترین راه برای کاهش ابتلای افراد جامعه واکسیناسیون در نظر گرفته شده است و افراد نباید با ساده انگاری این بیماری را خدایی ناکرده به اعضای خانواده و سالمندان انتقال دهند.

ضرورت اقناع سازی جامعه برای واکسیناسیون کرونا

در ادامه علی اکبر حق دوست اپیدمیولوژیست در  اجباری شدن واکسیناسیون گفت: سلامت حق مردم است و وظیفه دولت تامین این مهم محسوب می‌شود  که با واردات واکسن این امر محقق شده است، دانشگاهیان و محققان باید با همکاری صدا و سیما به سوالات مردم در خصوص واکسن پاسخ دهند تا اقناع به وجود آید هرچه شفافیت در این خصوص بیشتر شود اعتماد مردم بیشتر جلب می شود. حتی جمعی از پزشکان در  آمریکا هم  به واکسیناسیون بی اعتماد هستند .

او ادامه داد: نبایدبا سکوت به گسترش شایعات دامن زد، باید به سوالات مردم از قبیل واکسیناسیون کودکان و عوارض واکسن ها کاملا واقع بینانه پاسخ داد. سه ابزار اصلی مبارزه با کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دستیابی به داروی قابل اعتماد برای درمان کرونا یا قوی کردن بدن با واکسیناسیون است که تجربه جهان نشان داده باید هر سه مورد را در کنار هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما