شناسهٔ خبر: 49855877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار جلالی: تجهیز آتش‌نشانی به تجهیزات پدافند نوین استمرار دارد

تهران- ایرنا- رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی با تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی نوشت: تجهیز شهرهای پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین و تدوین سند راهبردی پدافند شهری از اقدامات سازمان است که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایداری ملی، در پیام سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی آمده است: امروز فرصتی دوباره است برای ارج نهادن به خدمات مردانی که به حق عنوان «مدافعان ایمنی شهر» برازنده نام ایشان است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ۷ مهر که به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی، نامگذاری شده است تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های نیروهای آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس است

جلالی عنوان کرد: باید دانست که دوران خدمت این نیروهای زحمتکش پر از حماسه‌سازی‌ها به عظمت روزهای جبهه و جهاد است. نمونه آن حادثه پلاسکو و ایثارگری‌های شهدای آتش‌نشان در آن حادثه تاسفبار و غم‌انگیز است که هنوز داغ آن بر دل شهر سنگینی می‌کند.

این پیام اضافه کرد: آتش‌نشانان تجلی شجاعت، ایثار و پایمردی محسوب می‌شوند که نقشی مهم در افزایش تاب‌آوری شهرها و تاسیسات راهبردی ایفا می‌کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: این سازمان، در سال‌های اخیر، تلاش‌های بسیاری را برای اعمال و برقراری نظام پدافند شهری در شهرهای کشور انجام است که در این نظام، آتش‌نشانان در خط مقدم دفاع از شهروندان در برابر حوادث و تهدیدات نوین و حفاظت از زیرساخت‌های شهری قرار دارند.

جلالی خاطرنشان کرد: حضور و خدمت‌رسانی ایثارگرانه آتشنشان هرگز نباید بهانه‌ای برای غفلت از اجرای قوانین، مقررات و الزامات ناظر بر ایمنی در شهرها باشد بلکه باید به انگیزه مدیران شهری برای افزایش و بهبود استانداردهای نوین و سخت‌گیرانه ایمنی در همه ارکان، سازه‌ها و تاسیسات شهری تبدیل شود.

این پیام تصریح کرد: تجهیز شهرهای پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین (CBRNE) و تدوین سند راهبردی پدافند شهری تنها بخشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در عمل به وظایف و رسالت خود و کمک به مدیریت شهری برای ارتقای تاب‌آوری شهرها است که با قدرت تا تکمیل و پیگیری آن و حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

ضمن گرامیداشت مجدد این روز عزیز، یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان را گرامی داشته و به همه دلاورمردان و ایثارگران آتش‌نشان خداقوت می‌گویم و مجاهدت خالصانه آنان را ارج می‌نهم. همچنین یاد و خاطره شهید علی لندی نوجوان دهه هشتادی که چندی پیش جان دو تن از شهروندان را نجات داد نیز گرامی می‌داریم.

نظر شما