شناسهٔ خبر: 49844534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر بازرگانی دولت بایدن:

چین در حال ادامه جنگ تجاری با آمریکاست

وزیر بازرگانی آمریکا در سخنانی دولت چین را متهم به کارشکنی در خرید از کارخانه بوئینگ و ادامه جنگ تجاری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی آمریکا در سخنانی دولت چین را متهم به کارشکنی در خرید از کارخانه بوئینگ کرد.

این مقام آمریکایی در این ارتباط ادعا کرده است که دولت پکن مانع از خرید ده‌ها میلیارد دلار هواپیمای مسافربری توسط شرکت‌های هوایی داخل چین شده است.

به گفته ریموندو، چین به تعهدات ارائه شده در معامله تجاری با آمریکا برای خرید کالای آمریکایی عمل نمی‌کند.

وزیر بازرگانی آمریکا که در میان خبرنگاران حضور داشت، همچنین افزود: نمی‌دانم مقامات بوئینگ اینجا هستند یا خیر؟ شرکت‌های هوایی چین می‌خواهند ده‌ها میلیارد دلار هواپیما بخرند، اما دولت چین سد راه آنهاست.

جنگ و تنش تجاری چین و آمریکا از زمان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا شدت گرفت. اما حتی قبل از روی کار آمدن ترامپ، آخرین دولت دموکرات آمریکا یعنی دولت باراک اوباما که بایدن معاون او بود، نگرش خود نسبت به چین را سخت‌تر کرده بود. با این حال تنش‌ها به ویژه در مسائل اقتصادی و سیاسی در دوران ترامپ میان چین و آمریکا به اوج خود رسید، طوری که ترامپ خنجر را از رو بست و با قاطعیت در برابر تلاش‌های چین برای گسترش نفوذ خود در سطح جهان ایستاد.

بایدن هنوز استراتژی دقیقی در مورد چین اعلام نکرده، اما همه نشانه‌ها بیانگر آن است که او رویکرد سختگیرانه به پکن را ادامه خواهد داد. با این حال کارشناسان به بایدن توصیه کرده اند که لحن سنجیده‌تری نسبت به تهدیدهای ترامپ در مورد چین اتخاذ کند و بر «رقابت استراتژیک» به جای «رویارویی صریح» تکیه کند. هر چند بایدن در حمله به چین حتی بعضی اوقات از ترامپ هم فراتر رفته است.

نظر شما