شناسهٔ خبر: 49844470 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدم پاسخگویی شورای برون‌مرزی به فدراسیون/ اعزام ژیمناست‌ها در هاله‌ای از ابهام

با توجه به عدم پاسخگویی شورای برون مرزی به درخواست فدراسیون، اعزام ژیمناست‌ها به مسابقات جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوره چهارساله زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک به پایان رسید. در حالی که ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون انجام شده بود اما به دلیل تغییر اساسنامه و تغییراتی که در دولت رخ داد، این ثبت نام باطل شد.

وزارت ورزش زمان ثبت نام مجدد از ریاست ۲ فدراسیون تیراندازی و اسکیت را که با سرپرست اداره می شدند، اعلام کرد اما در خصوص ژیمناستیک هنوز چیزی اعلام نشده است.

سنگی که شورای برون مرزی جلوی پای ژیمناست‌ها انداخت

فدراسیون ژیمناستیک در حالی در چالش با وزارت ورزش قرار دارد که ورزشکاران این رشته، مسابقات جهانی در ژاپن و همینطور مسابقات آسیای مرکزی را پیش رو دارند.

مسابقات آسیای مرکزی در بنگلادش و مسابقات جهانی ریتمیک و هنری روزهای ۲۷ تا ۳۱ اکتبر (۵ تا ۹ آبان) در کیتاکیوشو برگزار خواهد شد؛ در حالی که شورای برون مرزی وزارت ورزش هنوز پاسخی به درخواست فدراسیون برای اعزام ژیمناست‌ها به این مسابقات نداده است.

مسابقات جهانی بعد از المپیک مهمترین رویدادی است که بالاترین سطح را دارد اما به نظر می‌رسد چالش موجود بین فدراسیون و معاونت قهرمانی وزارت ورزش باعث شده تا ورزشکار در این بین قربانی شود. چالشی که در زمان ثبت‌نام از نامزدهای ریاست و عدم تایید صلاحیت رئیس فدراسیون از کمیسیون تطبیق وزارت ورزش ایجاد شد و همچنان با ورود فدراسیون جهانی و مکاتبه مقامات با کمیته ملی المپیک کشورمان ادامه دارد و حل نشده باقی مانده است.

ورزشکاران قربانی اختلافات می‌شوند؟

سعیدرضا کیخا و احمد کهنی ۲ ورزشکاری هستند که مدال‌های مختلف آسیایی و جهانی را در کارنامه دارند و می‌توانند با حضور در این مسابقات بازهم پرچم کشورمان را بالا ببرند اما این اختلافات باعث شده تا اعزام ملی‌پوشان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. کیخا با عملکرد بسیار خوبی که داشت در یک قدمی کسب سهمیه المپیک و افتخارآفرینی بود اما بدشانسی و کرنا باعث شد تا این سهمیه به نماینده میزبان المپیک برسد. حالا هم با این شرایط موجود و وضعیت بحرانی پیش آمده مشخص نیست قهرمانان کشورمان بتوانند در مسابقات جهانی ژاپن شرکت کنند.

با حضور حمید سجادی در وزارت ورزش امیدهای اهالی ژیمناستیک برای حل مشکل زیاد شد اما هنوز قدمی برای حل مشکل این فدراسیون برداشته نشده است. باید دید وزارت می‌تواند با حل مشکل ژیمناستیک، از ورود و دخالت فدراسیون جهانی جلوگیری کند یا خیر؟

انتهای پیام/

نظر شما